accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

בגלל החרם על ישראל: ארה"ב תאסור כניסה של ספינות ספרדיות?

דסק C14

דסק C14

א טבת ה'תשפו (21.12.25)

3

18

like

0

dislike

ממשלת ספרד מנעה מספינה אמריקאית גישה ישירה לאחד מנמליה, בטענה שהיא נושאת נשק ישראלי • בעקבות זאת, ארצות הברית הציעה מהלך נגד שיכלול מניעת כניסה לספינות הפועלות תחת דגל ספרד • בנוסף נשקלת אפשרות של הטלת קנסות על ספינות ספרדיות בסך של 2.3 מיליון דולר


הוועדה הפדרלית הימית של ארצות הברית הציעה במהלך סוף השבוע לסגור את נמלי ארה"ב בפני ספינות ספרדיות. הצעה זו מגיעה בזמן שנמשכת החקירה בנוגע לסירובה של ספרד לאפשר לספינות משא אמריקאיות הנושאות נשק לישראל לעגון בנמל העיר קאדיס.

בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט שלה, ציינה הוועדה כי היא בוחנת אפשרויות הכוללות הגבלות על מטען, מניעת כניסה מספינות הפועלות תחת דגל ספרד, או הטלת קנסות בסך 2.3 מיליון דולר לכל הפלגה על ספינות הנושאות דגל ספרדי. עם זאת, היא הדגישה כי טרם התקבלה ההחלטה הסופית בנושא.

maximize-image
נמל ניו יורק | צילום: שאטרסטוק

וושינגטון ציינה כי ממשלת ספרד מנעה גישה ישירה לפחות משלוש ספינות אמריקאיות בנובמבר 2024, ובהן ספינות הפועלות במסגרת תוכנית הביטחון הימי של ארצות הברית, והדגישה כי המדיניות שמניעה סירובים אלה עדיין בתוקף.

בהתבסס על המידע שהתקבל עד כה, הסוכנות מציינת כי התקנות של הרשויות הספרדיות עשויות ליצור תנאים שיקשו על התחבורה הימית בסחר החוץ של ארצות הברית, ולכן עליה לבחון אילו צעדי תיקון עשויים להיות מתאימים כנגד התנאים הללו.

עקבו אחרינו גם ב-Google News