הוועדה הפדרלית הימית של ארצות הברית הציעה במהלך סוף השבוע לסגור את נמלי ארה"ב בפני ספינות ספרדיות. הצעה זו מגיעה בזמן שנמשכת החקירה בנוגע לסירובה של ספרד לאפשר לספינות משא אמריקאיות הנושאות נשק לישראל לעגון בנמל העיר קאדיס.
בהודעה שפורסמה באתר האינטרנט שלה, ציינה הוועדה כי היא בוחנת אפשרויות הכוללות הגבלות על מטען, מניעת כניסה מספינות הפועלות תחת דגל ספרד, או הטלת קנסות בסך 2.3 מיליון דולר לכל הפלגה על ספינות הנושאות דגל ספרדי. עם זאת, היא הדגישה כי טרם התקבלה ההחלטה הסופית בנושא.

וושינגטון ציינה כי ממשלת ספרד מנעה גישה ישירה לפחות משלוש ספינות אמריקאיות בנובמבר 2024, ובהן ספינות הפועלות במסגרת תוכנית הביטחון הימי של ארצות הברית, והדגישה כי המדיניות שמניעה סירובים אלה עדיין בתוקף.
בהתבסס על המידע שהתקבל עד כה, הסוכנות מציינת כי התקנות של הרשויות הספרדיות עשויות ליצור תנאים שיקשו על התחבורה הימית בסחר החוץ של ארצות הברית, ולכן עליה לבחון אילו צעדי תיקון עשויים להיות מתאימים כנגד התנאים הללו.
