יו"ר תנועת "הביטחוניסטים", אלוף (במיל') אמיר אביבי, שוחח היום (שישי) עם יהונתן וייס בתוכנית "חדשות שישי", והתייחס לגזרות השונות שישראל פועלת בהם. בין השאר ציין אביבי כי ללא לחץ צבאי משמעותי והסלמה יזומה, חיזבאללה לא יפורק מנשקו ושלטון לבנון יישאר חלש כפי שהיה.
לדברי אביבי, הציפייה של הממשל האמריקני שממשלת לבנון תפרק את חיזבאללה עד סוף השנה היא רחוקה מהמציאות: "אני לא בטוח שאי-הסלמה זה מה שאנחנו באמת רוצים, לבנון לא מצליחה לפרק את חיזבאללה. אנחנו היחידים שיכולים להביא אותם לדרגת חולשה כזו, שאולי צבא לבנון יוכל להתמודד איתם. הדרך לפירוק חיזבאללה עוברת דרך הסלמה".

אביבי הוסיף כי צה"ל אמנם תוקף מדי יום, אך לדעתו המערכה דורשת עליית מדרגה: "צריך תקיפות הרבה יותר משמעותיות כדי שחיזבאללה יבינו שהם צריכים להניח את הנשק ולהשתלב במדינה הלבנונית בלי המעטפת האיראנית".
בהתייחס לאיום הישיר מטהרן, אביבי ניתח את האסטרטגיה האיראנית הנוכחית כתגובה לכישלונותיהם האחרונים: "הם מרגישים מושפלים ממה שקרה להם במלחמת 12 הימים. עכשיו הם מנסים לעשות לנו 'יום כיפור' – להתעצם מחדש בטרור, בסייבר ובטילים".

המסר של אביבי חד משמעי: ישראל חייבת לשמר את העליונות האווירית המוחלטת שלה. לדבריו, "לא נאפשר חזרה לגרעין או ייצור מסיבי של טילים בליסטיים. אנחנו חייבים לשמר את 'המסדרון לטהרן' – את היכולת לטוס מעל איראן בכל עת. צה"ל מכין תוכניות להכות בהם עוד פעם".
בזירת עזה, אביבי התייחס לסוגיית החטוף האחרון שנותר ברצועה, רן גואילי. הוא דחה את הטענות כאילו מקומו לא ידוע: "רן גואילי נמצא חד משמעית בידי חמאס. הם יכולים לשחק משחקים ולעשות חפירות, אבל הם מחזיקים בו. ישראל עושה מאמצים גדולים להחזיר אותו כדי לעבור לשלב ב'".

לפי אביבי, "אם כוחות בינלאומיים לא מסוגלים לפרק את חמאס בלוחות זמנים קצרים – ישראל תעשה זאת. רק אחרי פירוק חמאס כגוף שלטוני וצבאי, נוכל לדבר על ממשל אחר – לא חמאס, לא ג'יהאד וגם לא רשות פלשתינית".
