פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום חמור נגד ויטלי זביאגינצב, אזרח רוסי כבן 30 השוהה בישראל מכוח אישור שהייה לצורכי עבודה. זביאגינצב נאשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ ומסירת ידיעה לאויב, לאחר שקיים קשר ממושך עם גורמים איראניים וסיפק להם מידע מודיעיני רגיש.
מחקירת שב"כ ויחידת ימ"ר ארזים במלמ"ב עולה כי מחודש אוקטובר 2025 עמד הנאשם בקשר עם מפעיל מטעם המודיעין האיראני שכינה את עצמו "רומן". תחת הנחייתו, פעל זביאגינצב בכיסוי תיירותי וביצע שורה של משימות תיעוד וצילום ברחבי הארץ.

על פי כתב האישום, המשימות כללו תיעוד של מתקנים רגישים וכלי שיט צבאיים, בהם: נמל חיפה ונמל אשדוד שם צילם ספינות ומערכי הנמל, מרינה בהרצליה, כאשר במקום אף עוכב על ידי מאבטחים ושוחרר לאחר מחיקת תמונות, נמל אילת שם צילם כלי שיט צבאיים, בהם ספינת מלחמה אמריקאית מסוג "AMC" וצוללת ישראלית מסוג "דולפין", ובתי הזיקוק בחיפה.
החקירה העלתה כי זביאגינצב פעל משיקולים כלכליים וקיבל תשלומים עבור כל משימה באמצעות ארנקים דיגיטליים. בחקירתו הודה כי הבין שהבקשות לצלם אתרים רגישים הן משימות ריגול שנועדו לפגוע בישראל, אך בחר להמשיך בשל התמורה הכספית.

מוקדם יותר החודש, הנאשם הגיע בשעות הבוקר לבסיס חיל האוויר ברמת דוד במטרה לצלם ולתעד את המקום. כוחות הביטחון עצרו אותו בטרם הספיק לשלוח את הסרטונים למפעילו האיראני.
"שירות הביטחון הכללי שב ומזהיר את אזרחי ותושבי מדינת ישראל, וזרים הנמצאים בישראל, מעצם קיום קשר עם גורמים זרים ממדינות אויב ו/או גורם לא מזוהה, לא כל שכן, ביצוע משימות עבורם תמורת תשלום או כל סיבה אחרת.
"גורמים אלה, וביניהם, גורמי מודיעין וטרור ממדינות אויב בדגש על איראן, ממשיכים במאמציהם לגייס ולהפעיל ישראלים וזרים המתגוררים בישראל, לצורך ביצוע משימות ביטחוניות ומשימות טרור וריגול בישראל. אותם גורמים מנסים לגייס ישראלים וזרים גם באמצעות פניות ברשתות החברתיות", נמסר משב"כ.
