accessibility-icon
share-icon
החוקר הבכיר במשפט נתניהו צבי חבקין | צילום: מוטי קסטל
החוקר הבכיר במשפט נתניהו צבי חבקין | צילום: מוטי קסטל

דרמה במשפט נתניהו: החוקר הבכיר יקבל הגנה מפני הפללה עצמית

אברהם לנדסברג

אברהם לנדסברג

יב חשון ה'תשפו (03.11.25)

91

99

like

8

dislike

לאחר שחשף כי צוות החקירה במשפט נתניהו חרג מההנחיות שקיבל מהיועץ המשפטי דאז, החוקר הבכיר מקבל מבית המשפט חסינות בפני הפללה עצמית • חבקין יצטרך להודיע לשופטים בכל פעם שימסור מידע עם חשד להפללה


בית המשפט המחוזי אישר היום (שני) את בקשתו של החוקר הבכיר במשפט נתניהו, צבי חבקין, להגנה מפני הפללה עצמית, זאת לאחר שהודה כי הוא וצוותו חקרו את נתניהו הרבה מעבר למה שהיועמ"ש דאז אביחי מנדלבליט התיר להם.

כתבנו הפוליטי מוטי קסטל מסר כי השופטים אישרו את בקשתו של חבקין, אך הוא יצטרך להודיע לשופטים בכל פעם לפני שהוא ימסור מידע עם חשד לפללה. הבקשה אושרה על אף התנגדות הפרקליטות.

maximize-image
images-count1+
ארכיון | צילום: מרים אלסטר פלאש 90

כזכור, דובי שרצר, שהיה בכיר במח"ש ב-2018, העיד לפני כחודש על כך שהיה חוקר בכיר בתיקי נתניהו שהגיע להעיד על עבירות שנעשו במסגרת החקירה, אך מנהלת מח"ש קרן בר מנחם דרשה שהחוקר ימסור את עדותו תוך שהוא מוסר את שמו. שרצר רצה לקבל קודם את המידע, אך בר מנחם סירבה על אף התעקשותם של בכירי מח"ש, בהם ח"כ משה סעדה, ובכירי הפרקליטות לקבל את המידע בתנאים של המקור ולא של בר מנחם, אך כאמור, כעת נחשף כי המקור המדובר היה צחי חבקין.

לפני כשבועיים, חשף חבקין את הדברים במסגרת עדותו במשפט נתניהו, במענה לשאלת פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד, ששאל אותו: "אתה חוקר בכיר בתיקי האלפים, בשעתו בתפקיד רפ"ק. אני הנחתי שאתה החוקר שפנה לדובי שרצר". חבקין בתגובה אישר: "אני פניתי לדובי שרצר ב-2018". לדבריו, "אני ושרצר חברים קרובים כבר 20 שנה. סיפרתי לדובי שיש דברים שנראו בעיניי לא תקינים לאורך תקופתי בטיפול במעורבות בתיקים שמכונים היום 1000, 2000, 4000".

maximize-image
images-count1+
צילום: ראובן קסטרו\POOL, פלאש 90

חדד שאל: "חשבת שנעשו מעשים פסולים?". חבקין השיב: "סיפרתי לו, לא חושב שדיברנו על מונח של חוקיות אלא על ענייניים לא תקינים בתיקי האלפים". הוא המשיך ואמר: "אני אחזור אחורה לשנת 2016, מה שמכונה תיקי אלף הייתה לי תרעומת על האישור המאוד מוגבל שקיבלנו מהיועמ"ש דאז כשהייתי ראש מחלק ביאח"ה, לי הפריע מאוד למה זה כזה זהיר, למה זה כזה אנמי. התחושה הייתה שהיועץ שולח אותנו למקומות שאין בהם ממש, אין בהם סיכוי. ולכן שאלנו שאלות רחבות יותר ממה שהותר לנו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News