שוב מאיים – ושוב מציב "אולטימטום". למרות ההפרה החמורה של חמאס, נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הציב הערב (שבת) אולטימטום מחודש לחמאס ונתן לארגון הטרור עוד זמן כדי להחזיר את יתר החללים-החטופים שנותרו בחזקתו בשטח רצועת עזה.
הנשיא אמר בפוסט ברשת TRUTH SOCIAL כי על ארגון הטרור להתחיל להחזיר את החללים, בהם שני החללים בעלי האזרחות האמריקאית במהירות או שהמדינות האחרות המעורבות בהסכם "ינקטו בפעולה".
"יש לנו שלום חזק מאוד במזרח התיכון, ואני מאמין שיש לו סיכוי טוב להיות נצחי. חמאס יצטרך להתחיל להחזיר את גופות החללים-החטופים, כולל שני אמריקאים, במהירות, או שהמדינות האחרות המעורבות בשלום הגדול הזה ינקטו בפעולה", אמר הנשיא.

"חלק מהגופות קשות להגעה, אבל את האחרות הם יכולים להחזיר עכשיו, ומסיבה כלשהי, הם לא", אמר טראמפ על ארגון הטרור, "אולי זה קשור לפירוק הנשק שלהן, אבל כשאמרתי, "שני הצדדים יטופלו בצורה הוגנת", זה תקף רק אם הם יעמדו בהתחייבויותיהם". הנשיא כאמור הציב אולטימטום: "בואו נראה מה הם יעשו ב-48 השעות הקרובות. אני עוקב אחר זה מקרוב מאוד".
בישראל נערכו הערב לאפשרות של החזרת חטופים חללים, אך נכון לעכשיו, כ-5 שעות לאחר ההודעה של גורם ביטחוני, אין ודאות שהמהלך אכן יתממש. לפי גורמים מדיניים וביטחוניים, קצב השבת החטופים החללים נמשך באיטיות, כאשר השחרור האחרון התרחש ביום שלישי בלילה. למרות העיכוב, בירושלים הוחלט בשלב זה שלא להרחיב את הסנקציות שהוטלו על חמאס, כדי לאפשר את המשך המאמצים לשחרורם.
גם אמש במערכת הביטחון העריכו כי ארגון הטרור צפוי לשחרר שני חטופים חללים נוספים – אך האינדיקציה הסופית מהצלב האדום בסופו של דבר לא הגיעה.


צוותים מצריים נכנסו לרצועה – ויסייעו באיתור חטופים חללים
על רקע ההיערכות להשבת שני חטופים חללים היום, נכנס היום צוות מצרי לרצועת עזה. גורם ביטחוני מסר כי "כחלק מהמגעים להחזרת החטופים החללים, הדרג המדיני אישר את בקשת המצרים להכנסת כלים כבדים וצוות מצרי בלבד לסייע במאמץ לאיתור החללים. הצוות והכלים נכנסו לרצועת עזה".
ברצועת עזה מוחזקים כעת 13 חטופים, בעוד שחמאס ככל הנראה אינו יודע את מיקומם של בין ארבעה לחמישה חללים חטופים. אתמול נערכו בישראל לשובם של שני חללים, אך החזרה כאמור נדחתה ולא יצאה אל הפועל.

במערכת הביטחון מזהירים: חמאס משתמש בגופות החטופים כמנוף לחץ
בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, מרקו רוביו, שעזב היום את ישראל, נפגש במהלך ביקורו עם ההורים של החטופים החללים איתי חן ועומר נאוטרה ז"ל. בפגישה הבהיר רוביו כי "ארצות הברית לא תנוח עד שכל החללים ישובו", והוסיף כי וושינגטון בוחנת דרכים להגביר את הלחץ על חמאס, ישיר ועקיף, לשחרר את החטופים.
רוביו כתב ברשתות החברתיות לאחר הפגישה: "לא נשכח את בני הערובה שמתו בשבי חמאס. היום נפגשתי עם משפחותיהם של האזרחים האמריקנים איתי חן ועומר נויטרה. לא ננוח עד ששרידיהם – וכל שרידיהם – יוחזרו".
