בישראל נערכים לאפשרות של החזרת חטופים חללים הערב (שבת), אך נכון לעכשיו אין ודאות שהמהלך אכן יתממש. לפי גורמים מדיניים וביטחוניים, קצב השבת החטופים החללים נמשך באיטיות, כאשר השחרור האחרון התרחש ביום שלישי בלילה. למרות העיכוב, בירושלים הוחלט בשלב זה שלא להרחיב את הסנקציות שהוטלו על חמאס, כדי לאפשר את המשך המאמצים לשחרורם.

במערכת הביטחון מזהירים: חמאס משתמש בגופות החטופים כמנוף לחץ
על רקע ההיערכות להשבת שני חטופים חללים, נכנס היום צוות מצרי לרצועת עזה. גורם ביטחוני מסר כי "כחלק מהמגעים להחזרת החטופים החללים, הדרג המדיני אישר את בקשת המצרים להכנסת כלים כבדים וצוות מצרי בלבד לסייע במאמץ לאיתור החללים. הצוות והכלים נכנסו לרצועת עזה".

ברצועת עזה מוחזקים כעת 13 חטופים, בעוד שחמאס ככל הנראה אינו יודע את מיקומם של בין ארבעה לחמישה חללים חטופים. אתמול נערכו בישראל לשובם של שני חללים, אך החזרה נדחתה ולא יצאה אל הפועל.
בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית, מרקו רוביו, שעזב היום את ישראל, נפגש במהלך ביקורו עם ההורים של החטופים החללים איתי חן ועומר נאוטרה ז"ל. בפגישה הבהיר רוביו כי "ארצות הברית לא תנוח עד שכל החללים ישובו", והוסיף כי וושינגטון בוחנת דרכים להגביר את הלחץ על חמאס, ישיר ועקיף, לשחרר את החטופים.
We will not forget the lives of the hostages who died in the captivity of Hamas. Today I met with the families of American citizens Itay Chen and Omer Neutra. We will not rest until their — and all — remains are returned. pic.twitter.com/wdxN9vLXZ8
— Secretary Marco Rubio (@SecRubio) October 25, 2025
רוביו כתב ברשתות החברתיות לאחר הפגישה: "לא נשכח את בני הערובה שמתו בשבי חמאס. היום נפגשתי עם משפחותיהם של האזרחים האמריקנים איתי חן ועומר נויטרה. לא ננוח עד ששרידיהם – וכל שרידיהם – יוחזרו".
