צחי חבקין, שהיה אחד מהחוקרים הבכירים בתיקי האלפים נגד רה"מ בנימין נתניהו, הודה היום (רביעי) במשפט נתניהו שהוא וצוותו חקרו את נתניהו הרבה מעבר למה שהיועמ"ש לממשלה דאז אביחי מנדלבליט התיר להם. את הדברים חשף חבקין כבר בשנת 2018 בפני דובי שרצר, אז בכיר במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). היום כאמור התברר לראשונה כי חבקין הוא החוקר שהדליף את הפרטים.
חבקין חשף את הדברים במסגרת עדותו במשפט נתניהו, במענה לשאלת פרקליטו של נתניהו עו"ד עמית חדד, ששאל אותו: "אתה חוקר בכיר בתיקי האלפים, בשעתו בתפקיד רפ"ק. אני הנחתי שאתה החוקר שפנה לדובי שרצר". חבקין בתגובה אישר: "אני פניתי לדובי שרצר ב-2018". לדבריו, "אני ושרצר חברים קרובים כבר 20 שנה. סיפרתי לדובי שיש דברים שנראו בעיניי לא תקינים לאורך תקופתי בטיפול במעורבות בתיקים שמכונים היום 1000, 2000, 4000".

חדד שאל: "חשבת שנעשו מעשים פסולים?". חבקין השיב: "סיפרתי לו, לא חושב שדיברנו על מונח של חוקיות אלא על ענייניים לא תקינים בתיקי האלפים". הוא המשיך ואמר: "אני אחזור אחורה לשנת 2016, מה שמכונה תיקי אלף הייתה לי תרעומת על האישור המאוד מוגבל שקיבלנו מהיועמ"ש דאז כשהייתי ראש מחלק ביאח"ה, לי הפריע מאוד למה זה כזה זהיר, למה זה כזה אנמי. התחושה הייתה שהיועץ שולח אותנו למקומות שאין בהם ממש, אין בהם סיכוי. ולכן שאלנו שאלות רחבות יותר ממה שהותר לנו".

כזכור, דובי שרצר, שהיה בכיר במח"ש ב-2018, העיד לפני כחודש על כך שהיה חוקר בכיר בתיקי נתניהו שהגיע להעיד על עבירות שנעשו במסגרת החקירה, אך מנהלת מח"ש קרן בר מנחם דרשה שהחוקר ימסור את עדותו תוך שהוא מוסר את שמו. שרצר רצה לקבל קודם את המידע, אך בר מנחם סירבה על אף התעקשותם של בכירי מח"ש, בהם ח"כ משה סעדה, ובכירי הפרקליטות לקבל את המידע בתנאים של המקור ולא של בר מנחם, אך כאמור, כעת נחשף כי המקור המדובר היה צחי חבקין.
