ברקע ההפרות החמורות של ארגון הטרור חמאס שלא עומד תנאי ההסכם באשר להחזרת החטופים-החללים, גורם מדיני אמר היום (חמישי) כי ישראל בתיאום ארה"ב והמתווכות, מפעילה לחצים על מנת להחזיר את כלל החטופים-החללים.
לדברי הגורם המדיני: "בתיאום עם ארה"ב והמתווכות, ישראל מפעילה לחצים כדי להשלים את שלב החזרת כל החללים שבידי החמאס. ישראל שיתפה את המתווכות במודיעין שמצוי בידה לאיתור החללים והשלמת פעולה זו".
בעוד ארגון הטרור טען אמש כי לאחר החזרתן גופותיהן של ענבר הימן הי"ד ורס"מ מוחמד אלאטרש לא נותרו בידיו חטופים-חללים, בישראל יש מודיעין שטוען אחרת. ברשת CNN צוטט מקור האומר כי על פי המידע בישראל, לחמאס יש גישה למיקומם של 6 חטופים-חללים נוספים – ואף יותר מכך. לאחר הפעימה אמש, ברצועת עזה עדיין מוחזקים 19 חללים.

זוהו גופותיהם של שני החללים: ענבר הימן ומחמד אלאטרש ז"ל

פרשננו הצבאי נועם אמיר פרסם מוקדם יותר היום כי בדיון הביטחוני שמתקיים הערב בלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישראל צפויה שלא "לשבור את הכלים" מול חמאס, לפחות בשלב זה.
זאת כאמור על אף תמונת המצב שתוצג בפני הדרג המדיני, האומרת כי ארגון הטרור הרצחני ממשיך לשקר ומחזיק בגופות נוספות של חטופים חללים שטרם הוחזרו למדינת ישראל.
הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר אמר בשיח יחד עם לוחמים ומפקדים שלחמו בקרבות בשבעה באוקטובר כי "המערכה עוד לא הושלמה" וכי נמשיך להיאבק עד להשבת אחרון החללים החטופים".

מוקדם יותר היום יו"ר ש"ס אריה דרעי דרש מראש הממשלה בנימין נתניהו לעצור את יישום העסקה עם ארגון הטרור חמאס, זאת על רקע ההפרות החוזרות והנשנות סביב החזרת החטופים החללים.
לדבריו, יש "לעצור מיידית כל חלק מההסכם עם חמאס, כולל פתיחת מעבר רפיח, הכנסת סיוע וכל פעולה הנגזרת ממנו, עד שהחמאס ישיב לידינו את החללים וישתף פעולה במלוא הרצינות בנושא זה. אנו מחויבים להביא את כל בנינו לקבר ישראל".

אמש, הנשיא טראמפ איים כי אם החמאס לא יעמדו בתנאי ההסכם – כוחות צה"ל ישובו להילחם ברצועה. בשיחת טלפון עם רשת CNN אמר נשיא ארה"ב כי הדבר עשוי להתבצע: "מתי שאני אגיד".
לדבריו, הוא ישקול לאפשר לנתניהו לחזור להילחם בעזה אם חמאס יסרב להשלים את חלקו לעסקה. הוא הוסיף כי "ישראל תחזור לרחובות" אם חמאס לא יתפרק מנשקו. "היא רוצה להכות אותם חזק" אמר. האמריקני הוסיף בריאיון כי "מה שקורה עם חמאס יסודר במהירות". טראמפ התייחס גם לגל ההוצאות להורג: "בוחן אם חמאס מוציא להורג אזרחים חפים מפשע במסגרת טיהור מתנגדיו".
בהודעה שפרסם חמאס זמן קצר לפני הצהרת טראמפ, הוא חזר טענתו השקרית לפיו הוא העביר את כלל החללים שברשותו. בהודעה שפרסם נכתב כי "ההתנגדות עמדה בהסכמות, והעבירה את כל החטופים החיים שברשותה ואת הגופות שיכלה להגיע אליהן, ואילו הגופות שנותרו דורשות מאמצים גדולים וציוד מיוחד לחיפוש ולהוצאה, ואנחנו משקיעים מאמצים רבים לסגור את התיק הזה"
