accessibility-icon
share-icon
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק
מתקן גרעיני באיראן | צילום: שאטרסטוק

יו"ר הפרלמנט האיראני מאיים: "נמשיך להעשיר אורניום"

דביר כהן

דביר כהן

ו תשרי ה'תשפו (28.09.25)

2

1

like

0

dislike

לאחר החזרת הסנקציות - דמות איראנית בכירה מגיבה בגלוי: יו"ר הפרלמנט האיראני איים כי מדינתו תמשיך להעשיר אורניום • לדברי כתבנו דרור בלאזאדה, כלל לא בטוח שיש בידי איראן את היכולות לכך


לראשונה מאז החזרת הסנקציות, דמות איראנית בכירה מגיבה בגלוי, כאשר יו"ר הפרלמנט האיראני איים כי מדינתו תמשיך להעשיר אורניום. לדברי כתבנו דרור בלאזאדה, כלל לא בטוח שיש בידי איראן את היכולות לכך.

כזכור, הלילה נכנסו לתוקפן מחדש הסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם על איראן, זאת לאחר שוועדת הביטחון דחתה את הצעת הנגד האיראנית, ולאחר שהמעצמות האירופיות טענו כי טהרן הפרה כמעט את כל התחייבויותיה בהסכם הגרעין.

הגיע הזמן: הסנקציות על איראן ייכנסו הלילה לתוקף מחדש

הגיע הזמן: הסנקציות על איראן ייכנסו הלילה לתוקף מחדש

0
27.09.25|שירה קריפס

מנגנון החזרת הסנקציות, ה-Snapback, נולד מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015 – במסגרתו הוסרו הסנקציות על איראן בתמורה להגבלות ופיקוח על תוכנית הגרעין. סעיף מיוחד איפשר לכל אחת מהמדינות החתומות להשיב את הסנקציות אם תחליט שאיראן אינה עומדת בהתחייבויותיה – כפי שאכן קרה כעת, לאחר 10 שנים.

למעשה, מדובר בהחזרת משטר הסנקציות של השנים 2006-2010: אמברגו נשק, איסור על אספקת טכנולוגיה לתוכנית הטילים הבליסטיים, והגבלות חמורות על מגזרי הנפט והשירותים הפיננסיים. עם זאת, רוסיה וסין שתומכות באיראן אינן מחויבות להחלטה, מה שעשוי לצמצם את השפעתה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News