accessibility-icon
share-icon
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90
צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

לראשונה מזה 25 שנה: שר סורי הגיע לביקור בוושינגטון

דסק C14

דסק C14

כה אלול ה'תשפה (18.09.25)

1

3

like

1

dislike

לאחר שהסיר חלק מהסנקציות שהיו על המדינה וגם נפגש עם אל-ג'ולאני בערב הסעודית, הנשיא האמריקאי ממשיך להתקרב להנהגה הסורית החדשה • הפגישה הנוכחית נועדה על מנת לדון בהמשך הסרת הסנקציות וגם על הסכם ביטחוני עם ישראל • מדובר על עוד מהלך של נשיא ארה"ב בדרך ליצירת קואליציה אנטי-איראנית חדשה במזה"ת


שר החוץ הסורי אסעד אל-שייבאני הגיע היום (חמישי) לוושינגטון לביקור הרשמי הראשון של בכיר סורי בבירה האמריקאית מזה יותר מ-25 שנה. הביקור מתקיים על רקע מאמצים מדיניים פרו-סורים מצד ארצות הברית להסרת סנקציות ותיווך בין שליטי סוריה החדשים לישראל.

אתר Axios ציטט את הסנאטור לינדזי גרהאם, שאמר כי שר החוץ הסורי ייפגש השבוע עם מחוקקים אמריקאים בוושינגטון כדי לדון בהסרת הסנקציות האמריקאיות שנותרו על ארצו.

עוד נכתב כי גראהם אמר שהוא וסנאטורים נוספים צפויים להיפגש עם אל-שייבאני ביום חמישי, כדי להסיר באופן קבוע סנקציות ספציפיות שהטילה וושינגטון במסגרת חוקים כמו "חוק קיסר", שחוקק ב-2019 ונועד להגן על האזרחים בסוריה וגם להרתיע משקיעים זרים מלעשות עסקים עם ממשלת סוריה.

לפי Axios, אל-שייבאני צפוי להיפגש מחר (יום שישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו. גראהם ציין כי יתמוך בהסרת אותן סנקציות אם סוריה תנקוט באופן רשמי צעדים לעבר הסכם ביטחוני חדש עם ישראל, ותצטרף לקואליציה נגד דאעש.

maximize-image
מתכנן קואליציה נגד דאעש ואיראן, מרקו רוביו | צילום: שאטרסטוק

סוריה וישראל מנהלות שיחות במטרה להגיע להסכם, שלפי דבריו של מנהיג סוריה אל-ג'ולאני אתמול (רביעי) יכול להיחתם הימים הקרובים. במסגרת ההסכם מקווה דמשק כי ישראל תפסיק את התקיפות האוויריות ותסיג את כוחותיה שהתקדמו לדרום סוריה.

בסוכנות רויטרס דווח בנוסף כי וושינגטון מפעילה לחץ על סוריה להגיע להסכם לפני שמנהיגי העולם יתכנסו בשבוע הבא לעצרת הכללית של האו"ם. אל-ג'ולאני מצידו הכחיש שארצות הברית מפעילה לחץ על סוריה, ואמר כי היא ממלאת תפקיד של מתווכת.

עקבו אחרינו גם ב-Google News