שר החוץ הסורי אסעד אל-שייבאני הגיע היום (חמישי) לוושינגטון לביקור הרשמי הראשון של בכיר סורי בבירה האמריקאית מזה יותר מ-25 שנה. הביקור מתקיים על רקע מאמצים מדיניים פרו-סורים מצד ארצות הברית להסרת סנקציות ותיווך בין שליטי סוריה החדשים לישראל.
אתר Axios ציטט את הסנאטור לינדזי גרהאם, שאמר כי שר החוץ הסורי ייפגש השבוע עם מחוקקים אמריקאים בוושינגטון כדי לדון בהסרת הסנקציות האמריקאיות שנותרו על ארצו.
⚡️Syrian Foreign Minister Asaad al-Shaibani will visit Washington on Thursday for the first high-level Syrian trip in over 25 years, aiming to persuade Congress to lift the remaining US sanctions on Syria.
Sen. Lindsey Graham told Axios he plans to meet Shaibani and other… pic.twitter.com/xIAz8Wjdzj
— The Global Monitor (@theglobal4u) September 18, 2025
עוד נכתב כי גראהם אמר שהוא וסנאטורים נוספים צפויים להיפגש עם אל-שייבאני ביום חמישי, כדי להסיר באופן קבוע סנקציות ספציפיות שהטילה וושינגטון במסגרת חוקים כמו "חוק קיסר", שחוקק ב-2019 ונועד להגן על האזרחים בסוריה וגם להרתיע משקיעים זרים מלעשות עסקים עם ממשלת סוריה.
לפי Axios, אל-שייבאני צפוי להיפגש מחר (יום שישי) עם מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו. גראהם ציין כי יתמוך בהסרת אותן סנקציות אם סוריה תנקוט באופן רשמי צעדים לעבר הסכם ביטחוני חדש עם ישראל, ותצטרף לקואליציה נגד דאעש.

סוריה וישראל מנהלות שיחות במטרה להגיע להסכם, שלפי דבריו של מנהיג סוריה אל-ג'ולאני אתמול (רביעי) יכול להיחתם הימים הקרובים. במסגרת ההסכם מקווה דמשק כי ישראל תפסיק את התקיפות האוויריות ותסיג את כוחותיה שהתקדמו לדרום סוריה.
בסוכנות רויטרס דווח בנוסף כי וושינגטון מפעילה לחץ על סוריה להגיע להסכם לפני שמנהיגי העולם יתכנסו בשבוע הבא לעצרת הכללית של האו"ם. אל-ג'ולאני מצידו הכחיש שארצות הברית מפעילה לחץ על סוריה, ואמר כי היא ממלאת תפקיד של מתווכת.
