נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הגיש אמש (שני) לבית המשפט המחוזי בפלורידה תביעת דיבה על סך 15 מיליארד דולר נגד עיתון "הניו יורק טיימס" וארבעה מעיתונאיו. בתביעה נטען כי מספר מאמרים ואף ספר שפורסמו לקראת בחירות 2024 מהווים "חלק מדפוס בן עשרות שנים של הוצאת דיבה מכוונת וזדונית נגד הנשיא טראמפ".
על פי כתב התביעה, "הנתבעים פרסמו הצהרות כאלה ברשלנות, בידיעה שהן שקריות או תוך התעלמות פזיזה מהאמת". טראמפ עצמו כתב ברשת החברתית שלו Truth Social: "הניו יורק טיימס הורשה לשקר ולהשמיץ אותי בחופשיות במשך זמן רב מדי – וזה ייפסק, עכשיו!".

טראמפ האשים את העיתון כי הפך ל"שופר וירטואלי של מפלגת השמאל הרדיקלי", וציין במיוחד את תמיכתו בסגנית הנשיא לשעבר, קמלה האריס, בבחירות 2024. לדבריו, הכתבות נגדו כוללות "שקרים לגבי משפחתו, עסקיו, תנועת MAGA והאומה שלנו כולה".
בשבוע שעבר דווח כי טראמפ איים בתביעה גם נגד כלי תקשורת אחרים בעקבות פרסום שקשר אותו לעבריין המין ג'פרי אפשטיין – פרסום שטראמפ הכחיש. בחודש יולי האחרון הוא כבר הגיש תביעת דיבה בסך 10 מיליארד דולר נגד ה"וול סטריט ג'ורנל" ואיל התקשורת רופרט מרדוק, בעקבות כתבה שעסקה בקשריו לאפשטיין.

בנוסף, טראמפ ציטט תביעות קודמות שהגיש נגד ABC News והמגיש ג'ורג' סטפנופולוס, וכן נגד פרמאונט בעקבות ראיון עם האריס בתוכנית "60 דקות". שני התיקים הסתיימו בפשרות – האחד בסך 15 מיליון דולר והשני ב-16 מיליון דולר.
