שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ'י, הזהיר אמש (שבת) כי בריטניה, צרפת וגרמניה "יאבדו את הכל" אם ימשיכו במאמציהן לחדש את סנקציות האו"ם על טהרן באמצעות מנגנון ה"סנאפבק", אותו הפעילו שלוש המעצמות האירופיות ב-28 באוגוסט.
המטרה הרשמית של אותו מנגנון היא לאלץ את איראן לחזור לשיחות הגרעין, להעניק גישה רחבה יותר לפקחים ולתת דין וחשבון על מלאי האורניום החסר שלה. על פי המנגנון, הסנקציות יוטלו מחדש באופן אוטומטי תוך 30 יום, אלא אם מועצת הביטחון תצביע אחרת.

מעצמות אירופה יפעילו את מנגנון ה"סנאפבק" נגד איראן
עראקצ'י תקף את המהלך בציוץ ברשת X, וטען כי למדינות אין זכות חוקית, פוליטית או מוסרית להשתמש בסנאפבק. עראקצ'י הבהיר כי איראן תגיב בחומרה אם המהלך ייצא לפועל. עוד הוסיף כי ההחלטה על תגובה איראנית תיקבע על ידי המועצה העליונה לביטחון לאומי.
בנאום בטלוויזיה הממלכתית ביום חמישי, טען עראקצ'י כי מלאי האורניום המועשר של איראן נותר שלם למרות התקיפות הישראליות ואמריקאיות ביוני: "האורניום המועשר שלנו קבור מתחת להריסות של מתקני גרעין שהופצצו".

סוכנות הפיקוח הגרעיני של האו"ם (סבא"א) דיווחה מוקדם יותר החודש כי מלאי האורניום המועשר ב-60% גדל בכמעט 8% לפני התקיפות ביוני, והגיע ל-440.9 קילוגרמים. רויטרס דיווחה כי רוב האורניום במתקן פורדו הועבר ימים ספורים לפני המתקפות.
ארצות הברית קראה ביום רביעי לאיראן לנקוט "פעולה מיידית וקונקרטית" כדי לעמוד בהתחייבויותיה בתחום הגרעיני, והזהירה כי מועצת הסוכנות לאנרגיה אטומית (IAEA) עשויה לפעול אם טהרן לא תשתף פעולה.
