בריטניה, צרפת וגרמניה צפויות להפעיל היום (חמישי) את מנגנון ה"סנאפבק" במועצת הביטחון של האו״ם, המאפשר להשיב את כלל הסנקציות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, כך דווח ב"רויטרס".
בפגישה שנערכה שלשום בין נציגי המדינות לאיראן לא הוצגו התחייבויות ממשיות מצד טהרן בנושא הגרעין. לדברי הדיפלומטים, האירופים החלו בהליך החזרת הסנקציות אך הותירו חלון של 30 יום, ואם לא תושג פריצת דרך בתקופה זו, הסנקציות יחודשו באופן אוטומטי ויחולו על תחומי הפיננסים, הבנקאות, האנרגיה והביטחון של איראן.

במקביל, סגן שר החוץ האיראני, כאזם גריבאבאדי, איים בראיון לטלוויזיה הממלכתית כי אם האירופים יפעילו את מנגנון ה"סנאפבק", איראן תגיב בצעדים קשים, בהם גם השעיית שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית.
כזכור, פקחי סבא״א שבו השבוע לאיראן לראשונה מאז מלחמת 12 הימים, אולם טרם הושג סיכום לגבי היקף הגישה שתוענק להם למתקני הגרעין. "טרם אומץ נוסח סופי של הסכם חדש לשיתוף פעולה", ציין שר החוץ של איראן, עבאס ערקאצ'י.
