accessibility-icon
share-icon
חיילים באיראן | צילום: שאטרסטוק
חיילים באיראן | צילום: שאטרסטוק

מעצמות אירופה יפעילו את מנגנון ה"סנאפבק" נגד איראן

רבקה שורק

רבקה שורק

ד אלול ה'תשפה (28.08.25)

5

11

like

0

dislike

שלוש המעצמות האירופיות מפעילות את מנגנון הסנקציות על איראן ומשאירות חלון של 30 יום לפריצת דרך בנושא • בטהרן מאיימים בתגובה חריפה ובהפסקת שיתוף הפעולה עם סבא״א • מה המשמעות המעשית של צעד זה?


בריטניה, צרפת וגרמניה צפויות להפעיל היום (חמישי) את מנגנון ה"סנאפבק" במועצת הביטחון של האו״ם, המאפשר להשיב את כלל הסנקציות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, כך דווח ב"רויטרס".

בפגישה שנערכה שלשום בין נציגי המדינות לאיראן לא הוצגו התחייבויות ממשיות מצד טהרן בנושא הגרעין. לדברי הדיפלומטים, האירופים החלו בהליך החזרת הסנקציות אך הותירו חלון של 30 יום, ואם לא תושג פריצת דרך בתקופה זו, הסנקציות יחודשו באופן אוטומטי ויחולו על תחומי הפיננסים, הבנקאות, האנרגיה והביטחון של איראן.

maximize-image
המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, ארכיון | צילום: שאטרסטוק

במקביל, סגן שר החוץ האיראני, כאזם גריבאבאדי, איים בראיון לטלוויזיה הממלכתית כי אם האירופים יפעילו את מנגנון ה"סנאפבק", איראן תגיב בצעדים קשים, בהם גם השעיית שיתוף הפעולה עם הסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית.

כזכור, פקחי סבא״א שבו השבוע לאיראן לראשונה מאז מלחמת 12 הימים, אולם טרם הושג סיכום לגבי היקף הגישה שתוענק להם למתקני הגרעין. "טרם אומץ נוסח סופי של הסכם חדש לשיתוף פעולה", ציין שר החוץ של איראן, עבאס ערקאצ'י.

עקבו אחרינו גם ב-Google News