הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא״א) הודיעה הערב (שלישי) כי הגיעה להבנות חדשות עם איראן בנוגע לחידוש פעילויות הפיקוח במתקני הגרעין במדינה, לאחר שהן הופסקו בעקבות התקיפות האוויריות במהלך מבצע "עם כלביא" בחודש יוני.
מנכ"ל הסוכנות, רפאל גרוסי, ציין כי בפגישה שנערכה בקהיר עם שר החוץ של איראן, הוסכם על "צעדים מעשיים" שיאפשרו לחדש את הביקורות. לדבריו, מדובר ב"צעד חשוב בכיוון הנכון".

סגן שר החוץ האיראני, עבאס עראקצ’י, הדגיש כי ההבנות עולות בקנה אחד עם החוק שקבע הפרלמנט האיראני, עונות על הצרכים הביטחוניים של טהרן ומבטיחות המשך שיתוף הפעולה "בכפוף לריבונות הלאומית של איראן". יחד עם זאת, הוא הזהיר כי אם יוחזרו סנקציות מועצת הביטחון במסגרת מנגנון ה"סנקציות האוטומטיות", איראן תראה את שיתוף הפעולה כסיום תוקף ההסכם.
דוברת ממשלת איראן, פאתמה מהאגרני, הוסיפה כי הרשויות בטהרן "אינן מחזיקות כעת גישה לאורניום המועשר" שהצטבר עד כה, ואמרה כי הנושא מצוי תחת מגבלות.

כזכור, בריטניה, צרפת וגרמניה הפעילו בשבוע שעבר את מנגנון ה"סנאפבק" במועצת הביטחון של האו״ם, המאפשר להשיב את כלל הסנקציות שהוסרו במסגרת הסכם הגרעין מ-2015, כך דווח ב"רויטרס".
