חברת גוגל לא תיאלץ למכור את דפדפן כרום, לאחר שהשופט הפדרלי בוושינגטון אמית מהטה קבע היום (רביעי) כי האיום מצד בינה מלאכותית מצדיק הקלה בסנקציות נגד גוגל. הצו שניתן אמנם מחייב את החברה לשתף מידע, למנוע הסכמי בלעדיות ולהגביל את ההסכמים עם אפל וחברות אחרות לשנה בלבד – אך אינו כולל מכירת נכסים מרכזיים כמו כרום או אנדרואיד.
השווקים הגיבו בחיוב לפסיקת בית המשפט, מניית אלפאבית זינקה ב-6% במסחר המוקדם, ומניית אפל עלתה ב-3%. אנליסטים תיארו את ההחלטה כ"ניצחון אדיר" לשתי החברות, בכך שהפסיקה מאפשרת את קיומו של ההסכם המוערך בכ-20 מיליארד דולר בין גוגל לאפל, גם אם תחת מגבלות חדשות.

כזכור, משרד המשפטים האמריקני האשים את גוגל בכך שהיא מונופול בתחום החיפוש באינטרנט, ורצה לחייב אותה למכור את הדפדפן כרום ששולט כמעט בבלעדיות בתחום. גייל סלייטר, ראש מחלקת ההגבלים העסקיים במשרד המשפטים, אמרה כי הצו של בית המשפט "הסכים עם הצורך להחזיר תחרות לשוק החיפוש, ששלטה בו מונופוליות זמן רב מדי".
