שגרירות איראן בלונדון דחתה היום (רביעי) את הדיווח בתקשורת הבריטית לפיו טהרן שוקלת לצמצם את העשרת האורניום כדי להימנע מסנקציות אירופיות. בהצהרה רשמית, השגרירות כינתה את הדיווחים "מוטים וחסרי בסיס" ומבוססים על "מקורות מעורפלים ולא אמינים".

הצעד המפתיע שאיראן שוקלת לעשות כדי להימנע מסנקציות אירופיות
הטלגרף הבריטי דיווח ביום ראשון כי גורמים איראניים שוקלים להפחית את רמות ההעשרה מ‑60% ל‑20% בהנחייתו של עלי לריג'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי ומקורבו של האייתוללה ח'מינאי, במטרה למנוע תקיפות אוויריות של ישראל וארה"ב ולהימנע מהטלת סנקציות נוספות של האו"ם.

שגרירות איראן דחתה את הדיווח באופן מוחלט, וציינה כי טענות אלו "נדחות מכל וכל". במקביל, בריטניה, צרפת וגרמניה הזהירו את טהרן כי הן יפעלו להטלה חוזרת של סנקציות האו"ם עד סוף אוגוסט, אלא אם כן איראן תחזור למשא ומתן ותספק תוצאות קונקרטיות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.
