accessibility-icon
share-icon
מתקני גרעין, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק
מתקני גרעין, אילוסטרציה | צילום: שאטרסטוק

"לא נפחית את העשרת האורניום": באיראן מכחישים את הדיווחים

שירה קריפס

שירה קריפס

ג אלול ה'תשפה (27.08.25)

3

2

like

1

dislike

שגרירות איראן בלונדון דחתה דיווחים בתקשורת הבריטית לפיהם טהרן שוקלת להפחית את העשרת האורניום כדי להימנע מסנקציות אירופיות, וכינתה אותם "מוטים וחסרי בסיס" • במקביל, בריטניה, צרפת וגרמניה הזהירו כי יטילו סנקציות חדשות אם איראן לא תחזור למשא ומתן ותספק תוצאות קונקרטיות בנושא הגרעין


שגרירות איראן בלונדון דחתה היום (רביעי) את הדיווח בתקשורת הבריטית לפיו טהרן שוקלת לצמצם את העשרת האורניום כדי להימנע מסנקציות אירופיות. בהצהרה רשמית, השגרירות כינתה את הדיווחים "מוטים וחסרי בסיס" ומבוססים על "מקורות מעורפלים ולא אמינים".

הצעד המפתיע שאיראן שוקלת לעשות כדי להימנע מסנקציות אירופיות

הצעד המפתיע שאיראן שוקלת לעשות כדי להימנע מסנקציות אירופיות

5
24.08.25|שירה קריפס

הטלגרף הבריטי דיווח ביום ראשון כי גורמים איראניים שוקלים להפחית את רמות ההעשרה מ‑60% ל‑20% בהנחייתו של עלי לריג'אני, מזכיר המועצה העליונה לביטחון לאומי ומקורבו של האייתוללה ח'מינאי, במטרה למנוע תקיפות אוויריות של ישראל וארה"ב ולהימנע מהטלת סנקציות נוספות של האו"ם.

עלי חמינאי בהופעה פומבית ראשונה מאז סיום עם כלביא
maximize-image
עלי ח'מינאי | צילום: רשתות ערביות

שגרירות איראן דחתה את הדיווח באופן מוחלט, וציינה כי טענות אלו "נדחות מכל וכל". במקביל, בריטניה, צרפת וגרמניה הזהירו את טהרן כי הן יפעלו להטלה חוזרת של סנקציות האו"ם עד סוף אוגוסט, אלא אם כן איראן תחזור למשא ומתן ותספק תוצאות קונקרטיות בנוגע לתוכנית הגרעין שלה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News