accessibility-icon
share-icon
בית המשפט העליון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בלי בושה: בג"ץ דן בעתירה שנועדה להקל על מצבם של הנוח'בות

יאיר אלטמן

יאיר אלטמן

כד אב ה'תשפה (18.08.25)

77

3

like

27

dislike

פורסם בחדשות 14: בג"ץ דן בעתירה המחייבת את ישראל לאפשר ביקורי צלב אדום למחבלים, כולל הנוח’בות, שהופסקו לאחר ה-7 באוקטובר • המדינה טוענת כי פועלת ליצירת מנגנון חלופי ומבקשת דחיות, בעוד החטופים במנהרות נותרו ללא ביקורים או סיוע • השופטים נוטים לקבל את העתירה, אך ההחלטה הסופית טרם התקבלה


הטיפול בסוגיית מחבלי הנוח'בות הרוצחים שוב עולה לכותרות כשהיום (שני) התקיים עוד דיון בבג"ץ בעתירה הדורשת מִישראל לאפשר לצלב האדום לבקר אסירים ביטחוניים, בהם גם את מחבלי הנוחב'ה, זאת בשעה שהחטופים שלנו נמקים במנהרות, מורעבים ואינם זוכים לביקורי הצלב האדום – או לכל גוף אחר. הדיון נעשה במעמד צד אחד, בלי קהל, אך בחוץ סערו הרוחות.

ביקורי הצלב האדום הופסקו לאחר שבעה באוקטובר, את העתירה הגישה התנועה לזכויות האזרח בטענה שהמחבלים הארורים מוחזקים בתנאים קשים ואף מתעללים בהם. לטענת העותרים חסימת הביקורים מנוגדת לדין הבינלאומי.

maximize-image
מחבלי נוח'בה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בית המשפט דרש תגובה מהמדינה, והמדינה טענה כי היא פועלת לייצור מנגנון חלופי לצלב האדום וביקשה כמה דחיות. באוגוסט שנה שעברה הוציאו השופטים יצחק עמית, יחיאל כשר ורות רונן צו על תנאי שדרש מהמדינה לנמק מדוע לא יבוטל האיסור על נציגי הצלב האדום לבקר אסירים ועצורים פלסטינים ומדוע לא ימסרו פרטים על מצבם.

בדיון ביקשה המדינה להעביר לשופטים חומר ביטחוני שיסביר מדוע אין לאפשר כעת את הביקורים לאסירים. כעת יש להמתין ולראות אם השופטים שכבר נוטים לקבל את העתירה, יחייבו את המדינה לחדש את הביקורים של מחבלי הנוח'בה בלי כל תמורה שתטיב עם החטופים שלנו שכבר קרוב לשנתיים עוברים גיהינום בשבי חמאס בעזה.

עקבו אחרינו גם ב-Google News