כתבנו לענייני איראן דרור בלאזדה התייחס היום (שלישי) למשבר המים החמור באיראן, לדבריו התושבים מתוסכלים מהמצב וטוענים כי הם אינם מסוגלים לצאת לרחובות מחשש שלאחר מכן יסבלו ממחסור במים ולא יוכלו לשתות ולהרוות את צימאונם. על פי דיווחים שונים, המים יספיקו רק לשימוש בעוד חודש נוסף.
לדברי בלאזדה, "המצב באיראן לא מזהיר בכלל מבחינת המים וגם מבחינת החשמל, אבל המצב במים עוד יותר מפחיד את התושבים וגם את הבכירים באיראן, שאומרים: 'אנחנו לא יודעים מה לעשות, תעזרו לנו'. באמת הם מבקשים עזרה, ובאמת זה נראה שכל פעם שהם מדברים, זה מעין נאום תבוסתנות.
"התמונות שאנחנו רואים היום מהשוק בטהרן מדברות בעד עצמם. השוק הומה אדם בדרך כלל, והיום הוא ריק, אנשים נשארים בבית, החנויות ריקות, אין אף קונה בשוק, שלא יהיה להם חם, ולא יוכלו אחר כך לבזבז מים עם שתייה. זו הנקודה".

ראש ממשלת איראן, מסעוד פשזכיאן |צילום: רויטרס
בלאזדה סיפר כי דיבר עם תושב בטהרן: "אמרתי לו: 'עכשיו זאת ההזדמנות שלכם, צאו לרחובות'. והוא ענה תשובה שאולי נשמעת הכי מצחיקה, אבל בסופו של דבר היא הכי נכונה: 'איך נצא לרחובות? לצאת לרחובות, חם לנו. מוציאים מאיתנו הרבה אנרגיה. אין לנו אחרי זה מים לשתות, אין לנו אחרי זה אוכל לאכול. איך נמלא את האנרגיה שלנו'".
כזכור, לפני מספר שבועות נשיא איראן מסעוד פזשכיאן הזהיר מפני ייבוש הסכרים המספקים מים לטהרן בחודשים הקרובים: "אם לא נוכל לנהל את המצב בטהראן, אם אנשים לא ישתפו פעולה, ואם לא נוכל לייעל את צריכת המים, לא יישארו מים מאחורי הסכרים שלנו", אמר במהלך ביקורו בזנג'אן שבצפון מערב המדינה.
