איראן העבירה למקומות מסתור את מדעני הגרעין שנותרו לה, לאחר שישראל חיסלה יותר מ־30 מהם – כך דווח היום (שבת) בעיתון הטלגרף הבריטי. לפי גורם איראני בכיר, רוב המדענים אינם גרים עוד בבתיהם או מלמדים באוניברסיטאות, אלא שוכנו בווילות מאובטחות בטהרן ובערי החוף בצפון המדינה.
העיתון פרסם את שמותיהם של יותר מ־15 מדענים מתוך כ־100 שנמצאים כעת תחת אבטחה כבדה. על פי הדיווח, המדענים עומדים בפני דילמה קשה: להמשיך בעבודתם ולסכן את חייהם – או לפרוש לחלוטין.

במכוניות תופת ובתקיפות ישירות: 14 מדעני גרעין חוסלו בטהרן
המהלך ננקט על רקע הערכות, שהתבססו על תדרוכים מישראל, כי צפויות התנקשויות נוספות. בנוסף, דווח על הוצאה להורג באיראן של מדען שעבד באתר גרעיני רגיש, שנתלה השבוע באשמת סיוע לישראל במהלך המלחמה.
בישראל מעריכים כי הדור החדש של מדעני הגרעין האיראנים ימשיך בעבודת קודמיו, וכינו אותם "מתים מהלכים". לדבריהם, איראן בנתה את התוכנית כך שלכל שחקן מפתח יש סגן או שניים, כדי להבטיח רציפות גם במקרה של חיסול.

אנליסט ישראלי מסר לטלגרף כי המדענים שנותרו עבדו על התאמת טילי שיהאב־3 לראשי נפץ גרעיניים – יעד אסטרטגי מבחינת ישראל. לפי המודיעין הישראלי, ידע גרעיני רב טמון במוסדות אקדמיים במדינה, עובדה שהובילה לתקיפות על אוניברסיטת שתי אוניברסיטאות בטהרן, בעלות קשר לתוכנית הגרעין.
בין המחוסלים בתקיפות הישראליות היו גם בכירי מדענים בתחומי הפיזיקה הגרעינית והרפואה הרדיואקטיבית. בישראל מעריכים כי התקיפות גרמו לאובדן מומחיות שנצברה במשך עשרות שנים בתוכנית הגרעין.
