נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (שישי) את איראן ואת התנהלותה מאז הפסקת האש שנכנסה לתוקף עם תום מבצע "עם כלביא". "איראן התנהגה בצורה רעה מאוד. הגרעין שלהם הושמד – עכשיו הם יכולים להתחיל שוב, אבל במקומות אחרים", אמר טראמפ. "איראן לא אומרת את הדברים הנכונים, היא לא מדברת בצורה ראויה".

כזכור, אתמול שר החוץ של איראן, עבאס עראקצ'י, הציב שורת תנאים נוקשים לחידוש שיחות הגרעין עם ארצות הברית, ובראשם דרישה לפיצוי על הנזקים שנגרמו למדינתו במהלך מבצע "עם כלביא" – שבו לקחה גם ארה"ב חלק פעיל. בראיון שפורסם ביום רביעי ב-Financial Times, הדגיש עראקצ'י כי איראן לא תשוב למו"מ במתכונתו הקודמת כל עוד לא תקבל "פיצוי אמיתי ואמון מחודש בין הצדדים".
לדבריו, במהלך 12 ימי הלחימה, התנהל קשר שוטף בינו לבין השליח האמריקני סטיב וויטקוף, אך בטהראן שורר כעת חוסר אמון עמוק. "הם צריכים להסביר מדוע תקפו אותנו באמצע השיחות ולוודא שזה לא יקרה שוב", אמר עראקצ'י. "הם חייבים לפצות אותנו על הנזק שנגרם".
במסגרת הראיון, אישר עראקצ'י לראשונה כי מתקן העשרה חדש באיספהאן – שתוכנן לפעול בעקבות גינויי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית – הותקף גם הוא, עוד בטרם החל לפעול. עם זאת, הדגיש כי היכולות הטכנולוגיות נותרו בעינן: "המבנים נהרסו, אך המדענים והטכנולוגיה נשארו. ניתן לשחזר את היכולות כשיהיה בכך צורך".
