עיתון ה"וושינגטון פוסט" מפרסם הבוקר (שבת) טור דעה הכולל חשיפה של פרטים חדשים אודות תוצאות התקיפות הישראליות והאמריקניות באיראן, ובמרכזן – השמדת מרכיבים מרכזיים בתוכנית הגרעין האיראנית, כולל תוכנית סודית לפצצה אלקטרומגנטית (EMP), שהייתה עלולה לשתק את רשת החשמל של ישראל.
לפי מקורות ישראליים ואמריקאיים שצוטטו בטור, קמפיין התקיפות גרם להשמדת מספר רב של צנטריפוגות להעשרת אורניום, לצד פגיעה אנושה ביכולות המדעיות והטכנולוגיות של איראן לפתח נשק גרעיני – בין אם מדובר בפצצה רגילה, בפצצת מימן או ביכולת לשגר מתקפה אלקטרומגנטית.

אחד המקורות הישראליים טען: "איראן אינה עוד מדינת סף גרעינית. היא תזדקק כעת לשנה עד שנתיים כדי לייצר נשק גרעיני שמיש וגם זאת רק אם תצליח להסתיר את פעילותה".
עם זאת, לדבריו, ייתכן שטהרן תנסה להדגים מכשיר גרעיני ניסיוני תוך זמן קצר יותר, אך ישראל עשויה לזהות זאת בזמן ולבצע מתקפת מנע.

החלק הדרמטי ביותר בדיווח עוסק בחיסול מדעני הגרעין הבכירים של איראן. לדברי המקורות, בתקיפות הראשונות של המלחמה חוסלו כל הפיזיקאים מהדרגים הראשון והשני, וכן רוב הדרג השלישי. ישראל, לפי אותם גורמים, סבורה שמדובר באובדן בלתי ניתן לשחזור, כזה שירתיע מדענים צעירים מלהצטרף לתוכנית הגרעין.
מקור ישראלי הוסיף כי מנהיגי משמרות המהפכה עודדו את אותו פיתוח הנשק האלקטרומגנטי (EMP), מתוך מחשבה שזה אינו מפר את הפתווה של המנהיג העליון, עלי ח'מינאי, נגד שימוש בנשק גרעיני. עם זאת, לדבריו, הפיתוחים הגרעיניים נמשכו בכל מקרה, והמתינו לאישור סופי מצד המנהיג העליון לבניית פצצה בפועל.
