אחרי גדי אינקוט ומתן כהנא, גם ח"כ אורית פרקש הכהן הודיעה היום (חמישי) ליו"ר כחול-לבן בני גנץ כי בכוונתה לעזוב את המפלגה. פרקש איננה מתפטרת מהכנסת, וזאת בכדי לא לתת לקואליציה קול נוסף. "נפעל בתיאום", אמרה. גנץ הודה לפרקש הכהן על השותפות ואיחל לה הצלחה.

ח"כ גדי איזנקוט מודיע על פרישה מהמחנה הממלכתי ומהכנסת
מדובר בפרישה השלישית אחרי שחברי הכנסת גדי איזנקוט ומתן כהנא הודיעו אף הם לפני כחודש על כוונתם לעזוב את המפלגה. מצד איזנקוט ומקורביו נטען כי הסיבה המרכזית לפרישה קשורה לאופן שבו יתקיימו הפריימריז לראשות המפלגה במחנה הממלכתי.

פרקש הכהן מצטרפת לאיזנקוט אחרי שפרסמה פוסט בתחילת החודש עד כמה היא מאמינה בבני גנץ. ברשת ה-X היא הצהירה: "אני נשארת במחנה הממלכתי, בראשות בני גנץ ומאמינה בדרך שלנו. חשוב לי לציין שהצטערתי מאוד על פרישת חבריי גדי איזנקוט ומתן כהנא אותם אני מעריכה ומוקירה מאוד ומקווה שדרכינו יצטלבו בהמשך. גנץ ופרקש הכהן נפגשו מוקדם יותר, וגנץ ביקש להביע את הערכתו לאורית ולכל חברי הסיעה על המסע המשותף למען מדינת ישראל".
בהודעה מטעמו של גנץ נמסר כי הסיבה לפרישה היא "פערים אידיאולוגיים משמעותיים בתפיסות" שהתגלו בשבועות האחרונים בינם לבין איזנקוט, בנוגע לדרך הנכונה לשרת את מדינת ישראל. למרות זאת, גנץ הדגיש את החברות וההערכה ההדדית ביניהם.

בזמנו פורסם כי ההחלטה מגיעה על רקע בחירות מקדימות (פריימריז) שגנץ יזם לבקשת איזנקוט, כאשר האחרון טען כי התהליך אינו דמוקרטי וכי הסיכויים שלו לנצח בו נמוכים. בסביבת גנץ טענו כי איזנקוט הבין שאין לו די תמיכה לניצחון, מה שהוביל למהלך הפרישה.
לעומת זאת, גורם בסביבת גנץ טען לכתבנו בכנסת אברהם חסון שהפרידה היא על רקע פערים אידיאולוגים: "בעוד שגנץ מאמין בצורך בממשלת הסכמות לאומית רחבה, ולא בהמשך הריב של גוש מול גוש, כן ביבי לא ביבי. אייזנקוט יחד עם לפיד מאמינים שצריך להמשיך להחרים את נתניהו".
בהודעתו הרשמית אמר גנץ: "בתום תהליך עמוק וארוך של שיחות ביננו, הודיע לי חברי גדי איזנקוט היום כי הוא החליט לעזוב את המחנה הממלכתי ולפרוש מהכנסת. בשבועות האחרונים, התגלו פערים אידיאולוגים משמעותיים בתפיסות ביננו, בנוגע לדרך הנכונה לשרת את מדינת ישראל.
חברי הכנסת שנותרו יחד עם בני גנץ בכחול לבן, הם איתן גינזבורג שהחליף את איזנקוט. בנוסף, פנינה תמנו-שטה, חילי טרופר, מיכאל ביטון ואלון שוסטר.
