accessibility-icon
share-icon
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ח"כ גדי איזנקוט מודיע על פרישה מהמחנה הממלכתי ומהכנסת

נעמי רחליס

נעמי רחליס

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

75

7

like

4

dislike

ח"כ גדי איזנקוט הודיע על פרישתו ממפלגת המחנה הממלכתי והחזרת המנדט, ברקע מחלוקת על אופי הבחירות המקדימות וטענות לאי-דמוקרטיות בהליך • הרקע: "גנץ מאמין בצורך בממשלת הסכמות לאומית רחבה"


חבר הכנסת גדי איזנקוט הודיע היום (שני) ליושב ראש המחנה הממלכתי, בני גנץ, על כוונתו לעזוב את סיעת המחנה הממלכתי ולהחזיר את המנדט שלו למפלגה.

ההחלטה מגיעה על רקע בחירות מקדימות (פריימריז) שגנץ יזם לבקשת איזנקוט, כאשר האחרון טען כי התהליך אינו דמוקרטי וכי הסיכויים שלו לנצח בו נמוכים. בסביבת גנץ טוענים כי איזנקוט הבין שאין לו די תמיכה לניצחון, מה שהוביל למהלך הפרישה.

maximize-image
images-count1+
בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

גורם בסביבת גנץ טען לכתבנו בכנסת אברהם חסון שהפרידה היא על רקע פערים אידיאולוגים: "בעוד שגנץ מאמין בצורך בממשלת הסכמות לאומית רחבה, ולא בהמשך הריב של גוש מול גוש, כן ביבי לא ביבי. אייזנקוט יחד עם לפיד מאמינים שצריך להמשיך להחרים את נתניהו".

בהודעתו הרשמית אמר גנץ: "בתום תהליך עמוק וארוך של שיחות ביננו, הודיע לי חברי גדי איזנקוט היום כי הוא החליט לעזוב את המחנה הממלכתי ולפרוש מהכנסת. בשבועות האחרונים, התגלו פערים אידיאולוגים משמעותיים בתפיסות ביננו, בנוגע לדרך הנכונה לשרת את מדינת ישראל.

maximize-image
images-count1+
ח"כ גדי איזנקוט ויו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

"גדי הוא קודם כל חבר אישי, אדם ראוי ששירת את המדינה עשרות שנים, ואני בטוח שימשיך לשרת אותה בדרכו. גם אם השותפות הפוליטית ביננו הסתיימה, החברות והכבוד ההדדי ישארו", אמר. השניים הדגישו כי למרות הפרישה, הם מחויבים להמשיך לשתף פעולה למען מטרות משותפות ולמען עם ישראל.

בעקבות פרישתו של איזנקוט, ייכנס לכנסת במקומו חבר הכנסת איתן גינזבורג, שכיהן בעבר כשר התקשורת, יושב ראש ועדת הכנסת וסגן יושב ראש הכנסת. בנובמבר 2022 מונה למזכ"ל מפלגת כחול לבן חוסן לישראל לאחר שחברת הכנסת לשעבר, יעל רון בן משה, הודיעה על פרישה מתפקידיה במפלגה.

על פי כתבנו הפוליטי מוטי קסטל, מעבר לחשיבות עצמית אין כאן לא "דרמה" ולא "מפץ פוליטי". "היה ברור שאיזנקוט בדרך החוצה. השווי האלקטורלי שלו מסתכם ברקורד הביטחוני שלו ובשם ה'נוצץ' שהעניק למפלגת הגנרלים לשעבר וכעת הוכתם. אינני רואה הסתערות מצביעים רבתי למפלגה בראשותו או בחברותו".

עקבו אחרינו גם ב-Google News