accessibility-icon
share-icon
קרדיט: חדשות 14

לקראת הרחבה של התמרון? אלו האזורים שצה"ל עדיין לא היה בהם

נועם אמיר

נועם אמיר

כד תמוז ה'תשפה (20.07.25)

7

9

like

1

dislike

פורסם בחדשות 14: לראשונה מאז פרוץ המלחמה, צה"ל פרסם הבוקר הודעת פינוי לתושבים בדרום-מערב דיר אל-בלח, שבאזור מחנות המרכז ברצועת עזה • במפה שפרסם דובר צה"ל בערבית נכתב כי כל מי שנמצא באזור זה - הממוקם לחופי דיר אל-בלח, צפונית לאזור אל-מוואסי - נדרש לעזוב את המקום מיד • על פי ההודעה, "צה"ל מרחיב את פעילותו באזור זה, כדי לפעול בו לראשונה מאז תחילת הלחימה"


פורסם בחדשות 14: לראשונה מאז פרוץ המלחמה, צה"ל פרסם הבוקר הודעת פינוי לתושבים בדרום-מערב דיר אל-בלח, שבאזור מחנות המרכז ברצועת עזה. במפה שפרסם הבוקר דובר צה"ל בערבית – כל מי שנמצא באזור הזה, שממוקם לחופי דיר אל-בלח צפונית לאזור אל-מוואסי, נדרש לעזוב מיד. לפי המפה, "צה"ל מרחיב את פעילותו באזור זה כדי לפעול בו לראשונה מאז תחילת הלחימה".

maximize-image
images-count1+
הודעת הפינוי לתושבי דיר אל-בלח הבוקר | צילום: דובר צה"ל בערבית

זהו אחד משלושה אזורים שצה"ל לא פעל בהם עד כה. אגב, לפי אמירות של הרמטכ"ל ושר הביטחון, אחת הסיבות לכך היא החשש להימצאות חטופים באותם אזורים.

אז איפה לא פעלנו עד כה? אם תשאלו את צה"ל – "פעלנו בכל הרצועה" – אבל זה לא באמת מדויק. פצצה אחת שנפלה על אוהל במואסי אינה נחשבת לפעולה של ממש, ובטח לא בעוצמות הנדרשות. המקומות שבהם לא פעלנו באופן מלא הם: מחנות המרכז (למעט כמה נקודות מאוד ספציפיות), אזור אל-מוואסי – שבו לפי הערכות שוהים מאות אלפי עזתים – ומרחב העיר עזה, שבו אמנם תמרנו, אך רק במקומות ממוקדים. באזור עזה שוהים לפי ההערכות קרוב ל-900 אלף תושבים.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחותינו ברצועת עזה | צילום: דובר צה"ל

בחלק מהמקומות הללו נכנסנו ויצאנו, וזו אחת הסיבות לכך שיש בהם יתרון גדול לארגון הטרור חמאס.

כעת עולה השאלה הגדולה – מדוע צה"ל מרחיב את הלחימה לאזור זה?

אופציה אחת: צה"ל אכן מתכוון להיכנס לתמרון קרקעי בעוצמה ולהרחיב את האחיזה ברצועה.

אופציה שנייה: צה"ל מתכנן תקיפות אוויריות ממוקדות בלבד.

ואופציה שלישית: מדובר בלחץ על חמאס להתקדם לעסקה – תוך העברת מסר מצה"ל, שלפיו "אנחנו בדרך לאזורים שלא פעלנו בהם עד היום".

עקבו אחרינו גם ב-Google News