accessibility-icon
share-icon
חדשות 14

המזרחן יוני בן מנחם עונה: האם הפסקת האש בסווידא תחזיק מעמד?

מיכל בקשי

מיכל בקשי

כד תמוז ה'תשפה (20.07.25)

7

1

like

0

dislike

המזרחן יוני בן מנחם תקף בראיון בתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגישה טל מאיר את מדיניות ממשל טראמפ, שמכופף את ישראל מלתקוף את משטר הטרוריסט אל-ג'ולאני: "זה מכניס פה את ישראל לבעיה גדולה מאוד בגבול הצפוני"


המזרחן יוני בן מנחם התראיין הבוקר (ראשון) לתוכנית "ישראל הבוקר" בהנחיית המגישה טל מאיר והשיב על השאלה: הא הפסקת האש בא-סווידא, הר הדרוזים בדרם סוריה, תחזיק מעמד?

הדבר מגיע ברקע הדיווחים לפיהם השבטים הבדואים עזבו את האזור, ואנשיו של אל-ג'ולאני נשארו מוצבים רק בכניסות וביציאות מהעיר "להשליט סדר". לדבריו, קשה לדעת אם אכן הפסקת האש המדווחת תחזיק מעמד. בתוך כך, בעיתון "א-שרק אל-אוסט" הסעודי דווח הבוקר כי יש חשש שהמהומות יתפשטו לצפון-מזרח סוריה, לאזור של הכורדים. מדברים על האפשרות שהשבטים הבדואים יעשו שם טבח.

לאחר הטבח בא-סווידא: האם היעד הבא של הבדואים הם הכורדים?

לאחר הטבח בא-סווידא: האם היעד הבא של הבדואים הם הכורדים?

7
20.07.25|מיכל בקשי

"הם כמובן מכחישים, אומרים שהיחסים שלהם עם הכורדים טובים. אבל המצב בסוריה הוא בהידרדרות ביטחונית, וספק אם ג'ולאני יכול בכלל לאחד את סוריה, יכול להיות המנהג שלה. העסק נראה לקראת קריסה", הדגיש בן מנחם.

maximize-image
דרוזים בגבול | צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

איך ישראל צריכה לנהוג עם הדרוזים?

"אסור להפקיר את הדרוזים בשום מצב", קרא בן מנחם, "צריך להגן עליהם כי אם אנחנו נפקיר אותם – יחסלו אותם, יטבחו בהם ויגרשו אותם מ"ג'בל א-דורוז" _הר הדרוזים, א-סווידא)", הוסיף המזרחן, "צריך להבין את זה, יש התפתחות מאוד מסוכנת בסוף השבוע מבחינת מדינת ישראל".

נשיא סוריה החדש, הדיקטטור אבו מוחמד אל-ג'ולאני – מאתגר את ממשל טראמפ. הוא מסתכל על האירועים מזווית אסטרטגית, לא מעניין אותו דמוקרטיה או זכויות אדם. בינתיים, ממשל טראמפ כופף את ישראל.

דיווח: סוריה לא ציפתה לתגובה חמורה מישראל על הנעשה בסווידא

דיווח: סוריה לא ציפתה לתגובה חמורה מישראל על הנעשה בסווידא

3
20.07.25|אפרת ברינר

המדיניות של ישראל הייתה, גם באופן מוצהר, שלא ירדו כוחות של המשטר הסורי "הדאעשיסטי" לדרום סוריה. "והנה ישראל בלחץ אמריקאי התקפלה בסוף השבוע", אמר בן מנחם, "ואפשרה את הירידה של הכוחות של אל-ג'ולאני לאזור א-סווידא, כביכול להשליט סדר". הוא הדגיש: "והדבר הזה הוא מסוכן ביותר כיוון שהם עלולים שוב לעשות מעשה טבח בדרוזים, ויש פה מצב מאוד מורכב".

לסיום המזרחן יוני בן מנחם הדגיש כי הבעיה היא המדיניות האמריקאית. טראמפ נחוש לעשות סדר חדש במזרח התיכון, והוא מחפש שליטים דיקטטורים שיעשו את המדיניות שלו, "כמו אל-ג'ולאני שאותו הוא מחבק בלחץ של סעודיה וטורקיה – זה מכניס פה את ישראל לבעיה גדולה מאוד בגבול הצפוני", אמר.

עקבו אחרינו גם ב-Google News