נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ממשיך לטעון כי התקיפות הצבאיות שביצעו כוחות אמריקאיים נגד אתרי הגרעין של איראן בחודש שעבר השמידו לחלוטין את שלושת המתקנים המרכזיים. לדברי טראמפ, מדובר בפגיעה הרסנית שתחזיר את תוכנית הגרעין האיראנית שנים אחורה.

טראמפ דחה מבצע נרחב באיראן; רק אתר גרעין אחד הושמד כליל
בפוסט שפרסם היום ברשת החברתית Truth Social כתב טראמפ: "כל שלושת אתרי הגרעין באיראן נהרסו או הושמדו לחלוטין. ייקח שנים להחזיר אותם לשירות, ואם איראן תרצה לעשות זאת, עדיף יהיה להם להתחיל מחדש, בשלושה מיקומים שונים, לפני שהאתרים הללו יימחקו, אם הם יחליטו לעשות זאת".
אולם דיווחים שפורסמו ביום חמישי במספר כלי תקשורת הציגו תמונה שונה. לפי הערכת מודיעין חדשה שצוטטה בדיווחים, רק אחד משלושת האתרים, מתקן ההעשרה בפורדו – נהרס ברובו במהלך התקיפות שבוצעו ב־21 ביוני. שני המתקנים הנוספים, בנתנז ובאספהאן, לא נהרסו, וייתכן שיוכלו לשוב לפעולה אם בטהרן יחליטו על כך.

משרד ההגנה האמריקאי, יחד עם הבית הלבן, דחו את ההערכה החדשה, ועמדו על כך שהתקיפות, שבוצעו על ידי מפציצי B-2 וצוללות ששיגרו טילי שיוט מדגם טומהוק, הרסו את שלושת המתקנים במלואם. על פי עמדת הממשל, כל אחד מהאתרים הותקף בצורה מדויקת ונפגע באופן שאינו מאפשר חידוש פעילות בטווח הנראה לעין.
