לאחר כארבעה חודשים של ניתוק חשמל, משרד הביטחון הנחה לחדש קו חשמל אחד לרצועת עזה – לטובת מתקן ההתפלה בח'אן יונס. ההחלטה התקבלה בעקבות לחצים בינלאומיים על ישראל על רקע המצב ההומניטרי ברצועה.

נחתם צו להפסקה מיידית של הזרמת החשמל לרצועת עזה
מתקן התפלת מי הים בח'אן יונס, שהוקם בשנת 2017 במימון סוכנות UNICEF עבור רשות המים הפלסטינית, מספק מי שתייה לאזורי דיר אל-באלח, ח'אן יונס וסביבת המוואסי.

כושר הייצור המלא של המתקן עומד על כ-18,000 קוב ביום, אך בשל מחסור באנרגיה, בעקבות הפסקת אספקת החשמל מישראל עליה חתם במרץ האחרון שר האנרגיה אלי כהן, השבתת תחנת הכוח המקומית וחוסר היכולת להפעיל גנרטורים או מערכות סולאריות – התפוקה ירדה לכ-2,000 קוב בלבד.
בהתאם להחלטת הקבינט הביטחוני-מדיני בדיון שהתקיים ב-5 ביולי 2025, הנחה ראש הממשלה לפתוח מחדש את קו החשמל "קלע" לשם הפעלת מתקן ההתפלה במלואו. משרד האנרגיה התבקש להנחות את חברת החשמל לבצע את החיבור.

עם החידוש, המתקן צפוי לחזור לספק כ-18,000 קוב מי שתייה ביום – צעד שאמור לצמצם משמעותית את המחסור המקומי. עם זאת, הודגש כי לא חל כל שינוי בהנחיה הכוללת שלא לחדש את אספקת החשמל לרצועת עזה משאר קווי המתח מישראל.
במתפ"ש ובמשרד הביטחון בחרו שלא להגיב.
