accessibility-icon
share-icon
צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

לאחר 4 חודשים: ישראל נערכת לחדש את אספקת החשמל לרצועת עזה

הלל ביטון רוזן

הלל ביטון רוזן

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

132

8

like

24

dislike

פורסם בחדשות 14: ישראל תחדש קו חשמל יחיד לעזה להפעלת מתקן ההתפלה בח'אן יונס, לאחר כארבעה חודשים של ניתוק • המתקן צפוי לחזור לייצר כ-18,000 קוב מי שתייה ביום • ההחלטה התקבלה בעקבות לחצים בינלאומיים, עם זאת, אספקת החשמל משאר הקווים לרצועה - לא תתחדש


לאחר כארבעה חודשים של ניתוק חשמל, משרד הביטחון הנחה לחדש קו חשמל אחד לרצועת עזה – לטובת מתקן ההתפלה בח'אן יונס. ההחלטה התקבלה בעקבות לחצים בינלאומיים על ישראל על רקע המצב ההומניטרי ברצועה.

נחתם צו להפסקה מיידית של הזרמת החשמל לרצועת עזה

נחתם צו להפסקה מיידית של הזרמת החשמל לרצועת עזה

91
09.03.25|אפרת ברינר

מתקן התפלת מי הים בח'אן יונס, שהוקם בשנת 2017 במימון סוכנות UNICEF עבור רשות המים הפלסטינית, מספק מי שתייה לאזורי דיר אל-באלח, ח'אן יונס וסביבת המוואסי.

maximize-image
images-count1+
כוחות צה"ל בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל

כושר הייצור המלא של המתקן עומד על כ-18,000 קוב ביום, אך בשל מחסור באנרגיה, בעקבות הפסקת אספקת החשמל מישראל עליה חתם במרץ האחרון שר האנרגיה אלי כהן, השבתת תחנת הכוח המקומית וחוסר היכולת להפעיל גנרטורים או מערכות סולאריות – התפוקה ירדה לכ-2,000 קוב בלבד.

בהתאם להחלטת הקבינט הביטחוני-מדיני בדיון שהתקיים ב-5 ביולי 2025, הנחה ראש הממשלה לפתוח מחדש את קו החשמל "קלע" לשם הפעלת מתקן ההתפלה במלואו. משרד האנרגיה התבקש להנחות את חברת החשמל לבצע את החיבור.

maximize-image
images-count1+
פעילות כוחות הקומנדו בחאן יונס | צילום: דובר צה"ל

עם החידוש, המתקן צפוי לחזור לספק כ-18,000 קוב מי שתייה ביום – צעד שאמור לצמצם משמעותית את המחסור המקומי. עם זאת, הודגש כי לא חל כל שינוי בהנחיה הכוללת שלא לחדש את אספקת החשמל לרצועת עזה משאר קווי המתח מישראל.

במתפ"ש ובמשרד הביטחון בחרו שלא להגיב.

עקבו אחרינו גם ב-Google News