מכבי Rapyd תל אביב הודיעה היום (שלישי) על החתמתו של אושיי בריסט, פורוורד קנדי עם עבר עשיר ב-NBA, לשנתיים הקרובות. בריסט (27, 2.01 מ'), ששיחק בעבר בטורונטו, אינדיאנה, בוסטון ופילדלפיה, מגיע לאחר עונה בה היה חלק מהסגל של הסלטיקס שזכה באליפות ה-NBA.
בריסט, שיכול לשחק גם כגארד שני או כפאוור פורוורד, נחשב לשחקן אנרגטי, אתלטי ומגוון, שמצטיין בהגנה ובמאבק על ריבאונדים. "אני מצטרף למועדון הכי מעוטר בעולם כדי לזכות בעוד כמה תארים", אמר בריסט לאתר הרשמי של המועדון. "אני מודה על ההזדמנות וכבר לא יכול לחכות לרגע בו אפגוש את האוהדים. קדימה מכבי!".
"אושיי היה הבחירה הראשונה שלנו", אמר המנהל המקצועי קלאודיו קולדבלה. "הוא מתאים לשיטה ולסגל, ויתרום רבות בזכות האנרגיות, התחרותיות והניסיון שלו".
גם המאמן עודד קטש בירך על הרכש החדש: "בריסט הוא שחקן קשוח, שמביא אנרגיות ויתרום לנו בשני צדי המגרש. אנחנו מצפים לראות אותו משתלב מהר ועוזר לנו להשיג את המטרות שלנו".
מהרחובות של טורונטו – לאליפות NBA
בריסט נולד בטורונטו לאם ג'מייקנית ולאב קנדי, ובגיל 15 עבר לארה"ב כדי לרדוף אחר חלום ה-NBA. הוא שיחק בתיכון היוקרתי פינדלי פרפ לצד שחקנים כמו דילון ברוקס וקלי אוברה, והצטיין בנבחרת קנדה הצעירה יחד עם שיי גילג'ס-אלכסנדר.
במכללות הפך לכוכב בסירקיוז, עם ממוצעים דו-ספרתיים בריבאונדים ובנקודות, וב-2019 חתם בטורונטו רפטורס. לאחר תקופה בליגת הפיתוח וב-NBA, רשם עונת שיא באינדיאנה עם כמעט 11 נקודות למשחק, ולאחר מכן חתם לשלוש עונות בקבוצה.
— Maccabi Tel Aviv BC 🇮🇱 (@MaccabiTLVBC) July 15, 2025
בשנה שעברה לבש את מדי בוסטון ושיחק תפקיד משמעותי בספסל האלופה, כולל הופעות בפלייאוף. כעת, הוא ינסה לתרגם את הניסיון שצבר בזירה האמריקנית להצלחה באירופה, כשחקן של מכבי תל אביב ביורוליג.
