accessibility-icon
share-icon
צילום: רויטרס, שאטרסטוק
צילום: רויטרס, שאטרסטוק

לאחר הפוסטים האנטישמיים: הממשל האמריקאי ישתף פעולה עם GROK

מיכל בקשי

מיכל בקשי

יט תמוז ה'תשפה (15.07.25)

1

1

like

1

dislike

ממשלת ארצות הברית הכריזה על חוזה של 200 מיליון דולר עבור הבינה המלאכותית GROK • במקביל, xAI הכריזה על תוכנית חדשה שלטענתה תספק "מוצרי בינה מלאכותית מובילים" לארצות הברית • זאת כשבוע בלבד לאחר שהבוט עורר סערה בעקבות פרסום פוסטים אנטישמיים הכוללים שבח לצורר הנאצי היטלר


ממשלת ארצות הברית הכריזה על חוזה של 200 מיליון דולר עבור הבינה המלאכותית GROK, שבוע בלבד לאחר האמירות האנטישמיות שנבעו מתקלה ב-AI, כך פורסם אמש (שני) באתר הטכנולוגי "The Verge" האמריקאי.

הבינה המלאכותית xAI של אילון מאסק השיקה את 'Grok for Government', בעוד ממשלת ארה"ב הודיעה על חוזה חדש המעניק ליוצר הצ'אטבוט, xAI, עד 200 מיליון דולר למודרניזציה של משרד ההגנה.

אנטישמיות (לא) מלאכותית: ה-AI של אילון מאסק הילל את היטלר

אנטישמיות (לא) מלאכותית: ה-AI של אילון מאסק הילל את היטלר

7
09.07.25|רבקה שורק

כל זאת כשבוע בלבד לאחר שהבוט Grok של אילון מאסק פרסם שורת פוסטים אנטישמיים, אשר חלקם שיבחו את הצורר הנאצי אדולף היטלר, ואחרים האשימו יהודים באחריות לשיח אנטי־לבן.

יש לציין כי xAI היא אחת מתוך כמה חברות בינה מלאכותית מובילות שזכו בפרס, וביניהן Anthropic, Google ו-OpenAI. עם זאת, עיתוי ההכרזה על הזכייה עורר סערה בעקבות האמירות האנטישמיות שיצאו מהבוט לאחרונה.

maximize-image
צילום: bella1105, שאטרסטוק

לצד החוזה מול משרד ההגנה, xAI הכריזה על "Grok for Government", שלטענתה תספק "מוצרי בינה מלאכותית מובילים" לארצות הברית. xAI אומרת כי סוכנויות פדרליות אחרות יוכלו כעת גם הן לרכוש את הכלים שלה באמצעות לוח הזמנים של מינהל השירותים הכלליים (GSA).

החברה מתכננת לעבוד על מוצרים חדשים עבור לקוחות ממשלתיים, כמו מודלים מותאמים אישית המתמקדים בביטחון לאומי, יישומים בתחום הבריאות והמדע, ומודלים נגישים בסביבות מסווגות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News