פרסום ראשון: השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר מעכב את מינוייה של רינת סבן, קצינה שהייתה מעורבת בחקירות נתניהו, ומבהיר: "הוסתר ממני מידע מהותי. בית המשפט קבע כי היא פעלה ברשלנות וחוסר מקצועיות – אני דורש הסברים כיצד ייתכן שדווקא אותה מבקשים לקדם".
במסמך שאלות הבהרה ששלח בן גביר למשטרה נכתב: "בעניינה של רב-פקד רינת סבן, נדמה שהתשתית העובדתית שהוצגה לי חסרה מאוד, דבר אשר דורש בירור כשלעצמו, ועל כן אבקש לקבל השלמות במספר סוגיות לצורך השלמת התשתית העובדתית, שקילת כל השיקולים וקבלת ההחלטה.

"התנהלותה התמוהה של הקצינה כפי שמשתקף ממספר הליכים משפטיים – משורת הליכים עולה לכאורה תמונה מטרידה של קושי בזיכרון; חוסר יכולת להשיב לשאלות בית המשפט בנוגע לפרטי החקירה או תהליך קבלת ההחלטות; העדר הכרת הדין והנהלים".
עוד נכתב כי התמונה המדאיגה כוללת: "חריגה מסמכות; הפרת הדין; הימנעות מיישום הפסיקה הנוגעת לזכויות נחקרים וחשודים; חדירה לפרטיות וחדירה לחומר מחשב; פגיעה חמורה בזכויות חשודים ונחקרים; הובלת חקירה שנקבע בעניינה כי נפלו בה פגמים של ממש; זיהום הליך איסוף הראיות עד כדי שאלה בנוגע לקבילותן ועוד ועוד – והכל באופן חוזר ונשנה".

השר ציין כי גם בית המשפט קבעה שסבן פעלה בחוסר מקצועיות: "כך במסגרת בש"פ 7917-19 יונתן אוריך נ' מדינת ישראל קבע השופט י' אלרון כי בפעולתה כחוקרת היא, ויתר החוקרים, 'חרגו מהנהלים שהמשטרה קבעה לעצמה', וכי מדובר ב'פגם חמור אשר הביא לפגיעה קשה בפרטיותם של המבקשים שלא כדין'.
"כל זאת לאחר שבמסגרת עדותה הקצינה ציינה שוב ושוב כי היא "לא זוכרת" מי נתן לה את ההוראה לערוך חיפוש לא חוקי בטלפונים הניידים של יועצי ראש הממשלה, כי מדובר באחריות שלה וכי מדובר בתקלה שלא הייתה צריכה לקרות".
