נשיא ארה"ב דונלד טראמפ חשף אמש (שני) את האופן שבו הטעה את התקשורת האמריקנית ואת איראן במבצע "פטיש חצות" בטרם יצאו להתקפה על מתקני הגרעין, כאשר סיפר כי הפעולה כמעט נדחתה ברגע האחרון משום שהודלפה ל-CNN.
במהלך דבריו, הנשיא טראמפ תקף את ה-CNN ואמר: "צריך לצפות לפעמים באופוזיציה, והם מהווים אופוזיציה וראיתי שיש להם את התוכנית המלאה מתי ניכנס למרחב האווירי של איראן. אמרתי 'זה מוזר'.
Trump says he called off a strike on Iran after CNN revealed the timing, then says he reactivated the operation the next day at the same hour to catch Iran off guard. pic.twitter.com/LZTZe9BjRx
— Open Source Intel (@Osint613) July 14, 2025
"התקשרתי לגנרל ולפיט הגסת', ואמרתי להם אני צופה עכשיו בחדשות והם אומרים שם מתי אתם תמריאו ומתי ניכנס למרחב האווירי המסוכן, המרחב האווירי הגרוע ביותר בעולם. אמרתי להם: 'מה אתם חושבים?'. הם אמרו: 'אדוני אנחנו נהיה בסדר'". לדברי הנשיא השניים הסתמכו על המטוסים של הצבא האמריקני שיצלחו את התקיפה.
הנשיא הוסיף: "אמרתי להם: 'הפתעה לא תהיה טובה יותר?' הם השיבו 'כן'. אז אמרתי: 'תנו לי לבטל את זה ונעשה את זה בזמן אחר'. אז יום לפני ביטלתי. נעשה את זה בזמן אחר בשניים שלושה שבועות הקרובים".

אולם טראמפ סיפר שלאחר מחשבה קצרה הוא שינה את דעתו יום לאחר מכן: "ואז הייתה לי פגישה ואמרתי 'יש לי רעיון בוא נשאיר את זה באותו היום בדיוק'", סיפר "זה היה הזמן היחיד שידעו שלא נגיע", הוסיף.
כזכור, במהלך לילה היסטורי, עשרה ימים לאחר תחילת מבצע "עם כלביא", נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הדהים את העולם כשהכריז ברשת החברתית TRUTH שבבעלותו על תקיפה אמריקאית מוצלחת באיראן.

"השגנו את יעדנו בתקיפה המוצלחת על שלושת אתרי הגרעין באיראן – פורדו, נתנז ואיספהאן", כתב טראמפ. "כל המטוסים כבר מחוץ למרחב האווירי האיראני. מטען מלא של פצצות הוטל על האתר המרכזי – פורדו. ברכות ללוחמים האמריקאים האמיצים שלנו".
