שוק המניות בארה"ב ננעל היום (שני) בעליות קלות, כאשר מדד נאסד"ק סגר בשיא כל הזמנים, על רקע התעלמות מצד המשקיעים מאיומי המכסים של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, ומיקוד מחודש בפרסום הקרוב של נתוני האינפלציה.
מדד נאסד"ק, שמוביל את מגזר הטכנולוגיה, עלה בכ-0.3%. מדד S&P 500 התחזק בכ-0.1% ודאו ג'ונס הוסיף כ-0.2%. העליות הגיעו לאחר תקופה של תנודתיות בשווקים, בעקבות הכרזתו של טראמפ כי בכוונתו להטיל מכסים של 30% על סחורות מהאיחוד האירופי וממקסיקו החל מ-1 באוגוסט.

על אף החששות, המשקיעים משוכנעים שטראמפ עשוי לחזור בו מהמהלך, מה שתרם לעליות האחרונות. עם זאת, במקביל לדיווחים על המשך משא ומתן מצד אירופה ומקסיקו, הזהירו כלכלנים כי העלאת המכסים עלולה להחמיר את הלחצים האינפלציוניים.
השבוע יתפרסם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני, ועשוי להשפיע על החלטת הריבית של הפדרל ריזרב בעוד כשבועיים. בשווקים עוקבים מקרוב כדי להבין כיצד משפיעים סבבי המכסים הקודמים על מחירים בארה"ב.
בתוך כך, טראמפ הגביר היום את המתיחות גם עם רוסיה, כשאיים במכסים של עד 100% אם לא תושג עסקה לסיום הלחימה באוקראינה, והכריז כי ארה"ב תספק נשק נוסף לקייב.
גם עונת הדוחות לרבעון השני תחל השבוע, עם פרסום תוצאות הבנקים הגדולים בארה"ב, כולל וולס פארגו, לאחר שהוסרו ממנה מגבלות רגולטוריות ממושכות. המשקיעים מגלים עניין מוגבר גם בתחום ההנפקות הראשוניות ומיזוגים ורכישות.
