כמעט שבועיים לאחר סיום הלחימה בין ישראל לאיראן, בטהרן חושפים לראשונה פרטים דרמטיים על אחת המכות הקשות שספג המשטר: תקיפה ישראלית מדויקת במערב הבירה, בעת ישיבת המועצה העליונה לביטחון לאומי. במקביל, הרשויות באיראן מודות בקיומם של "גורמים חתרניים מבפנים" – ומחפשות אחריהם במבצע רחב.
סוכנות הידיעות האיראנית פארס דיווחה לראשונה על פרטי התקיפה הישראלית בטהרן: שישה טילים פגעו במבנה שבו התקיימה ישיבת המועצה העליונה לביטחון לאומי, במערב העיר. בזמן שהישיבה נערכה בקומות התחתונות – הטילים פגעו בכניסות וביציאות, במטרה לחסום את דרכי הבריחה ולמנוע זרימת אוויר.

לפי הדיווח, הבכירים, ובהם נשיא איראן מסעוד פזשכיאן – נפצעו קלות במהלך הבריחה דרך פתח חירום. בשל רמת הדיוק הגבוהה, באיראן נבדק כעת חשד להדלפה מודיעינית מבפנים.
מוחמד ג’וואד לאריג’אני, בכיר במחנה השמרני: "כמובן, אותם גורמים שחדרו מבפנים לתוך המדינה, אני חייב לומר, אני מודה מבחינתי שאנחנו הופתענו. הופתענו, כי זו הייתה טכניקה שלא חשבנו שתיושם כל כך בקלות באיראן".

מצוד אחרי "הבוגדים מבפנים"
החיפושים אחרי "הבוגדים" לא הסתיימו במבצע אחד. בסוף השבוע טענו באיראן כי חשפו מבנה ששימש לכאורה את המוסד הישראלי לייצור ולהפעלת רחפנים מתוך שטח המדינה.
המשא ומתן הגרעיני – מסר כפול
במקביל להאשמות כלפי ישראל והמערב, הסוגייה שנותרה פתוחה היא המשא ומתן הגרעיני עם ארצות הברית. בטהרן לא ממהרים לשוב לשולחן השיחות, ודורשים תנאים ברורים משלהם.

עבאס עראקצ’י, שר החוץ האיראני: "אין לנו שום לחץ להיכנס למשא ומתן חפוז ולא שקול. עם זאת, אם תתעורר הזדמנות להשגת המטרות, האינטרסים והטוב של העם האיראני – לא נפספס אותה".
יחד עם זאת, נמשכת החשדנות כלפי סוכנות האנרגיה האטומית הבינלאומית. מחמוד נבויאן, סגן יו”ר הוועדה לביטחון לאומי בפרלמנט האיראני: "למה כשאנחנו מבצעים בידוק גופני לפקחי הסוכנות שמגיעים למתקנים הגרעיניים שלנו – אנחנו מוצאים שבבים זעירים מוחבאים בנעליים שלהם? מה בדיוק אתם מנסים להקליט שם?".

למרות הטון התקיף, בטהרן ניסו היום גם לשדר מסר מעט מפויס יותר. עבאס עראקצ’י, שר החוץ האיראני: "שיתוף הפעולה שלנו עם הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לא נפסק. כמובן, הוא יקבל צורה חדשה, שהיא טבעית לחלוטין לאור המציאות בשטח וההתפתחויות שהתרחשו".
פיצוצים מסתוריים והמסרים בטהרן
ובתוך כך – פיצוצים מסתוריים ממשיכים להתרחש בערים שונות באיראן. לרוב, ההסבר הרשמי הוא “פיצוץ בצינור גז”, אך בפועל, הם מתרחשים כמעט תמיד באזורים הקשורים למשטר.

בתגובה אירונית, האופוזיציה האיראנית פרסמה סרטון סאטירי שבו נראית חברת גז ישראלית – ומרימה לראש הממשלה בנימין נתניהו.
האופוזיציה באיראן מרימה לנתניהו, בעוד המשטר עושה בדיוק את ההפך. השבוע פורסמה בכיכר פלשתין בטהרן תמונת לוח מטרה: במרכזה דיוקן נתניהו, ומתחתיו הכיתוב "אתם לא בטוחים".
אבל בפועל, נדמה שהמציאות הפוכה. כל העולם ראה שאיראן היא זו שלא בטוחה. ואם לשפוט לפי הדיווחים האחרונים – תסריט של "שידור חוזר" של המערכה הצבאית מול ישראל כבר לא נראה דמיוני.
