נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע היום (ראשון) כי בכוונתו להעלות את המכס על מוצרים מהאיחוד האירופי ל-30% החל מה-1 באוגוסט, במסגרת מכתב ששלח לנשיאת הנציבות האירופית אורסולה פון דר ליין ופרסם ברשת החברתית שלו, Truth Social.
במכתבו ציין טראמפ כי שיעור המכס עלול לעלות אף מעבר לכך, אם האיחוד האירופי יחליט להגיב. הוא הסביר שהמהלך נועד לצמצם את גירעון הסחר, אותו כינה "איום על הביטחון הלאומי", והבהיר כי סחורות שיימסרו תוך ניסיון להתחמק מהמכס – יחויבו גם הן בשיעור הגבוה יותר.

עוד הוסיף טראמפ כי במשך שנים התקיימו דיונים על יחסי הסחר עם האיחוד, אך לדבריו, הם לא הניבו תוצאות הדדיות: "היחסים לא היו הדדיים, המדיניות שלכם יצרה גירעונות ארוכי טווח, גדולים ומתמשכים". לדבריו, חברות אירופאיות שיבחרו לייצר או לבנות בארה"ב יקבלו אישורים בתוך שבועות ולא ייפגעו מהמכס.
הנציבות האירופית הגיבה להכרזה בהצהרה כתובה וציינה כי היא פתוחה להמשך שיחות עד ה-1 באוגוסט. עם זאת, הדגישה כי היא מוכנה לנקוט צעדים שיגנו על האינטרסים של האיחוד, לרבות אמצעי נגד מידתיים.
המהלך של טראמפ מגיע על רקע תום ההפוגה שהוכרזה בעבר על "המכסים ההדדיים" מול האיחוד האירופי, והצטרף לשורת הכרזות שהוציא הנשיא בשבועות האחרונים כחלק מהקמפיין הכלכלי שלו לקראת הבחירות. בסוף השבוע שיגר טראמפ מכתבים ל-27 מדינות האיחוד ול-24 מדינות נוספות, בהן הודיע על תנאים חדשים למכסים על יצואן לארה"ב.
