לאחר הפיגוע בגוש עציון ובהתאם להערכת המצב, צה"ל החליט על תגבור של שני גדודים מכוחותינו בגזרת פיקוד המרכז. ע"פ הודעת דובר צה"ל, במהלך המלחמה מבוצעות באופן רציף הערכות מצב ובהתאם נקבע הסד״כ הנחוץ למימוש המשימות המבצעיות בגזרות השונות.

בתוך כך, הלילה מיפו כוחותינו את בתי המחבלים שביצעו אמש את פיגוע הטרור הרצחני בו נרצח שליו זבולוני הי"ד – לקראת אפשרות הריסתם. הכוחות, מחטיבות עציון ושומרון לצד כוחות הנדסה, פעלו במקביל בכפרים חלחול ובאזריה.


הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים תחקיר ראשוני בזירת הפיגוע, הנחה את הכוחות על המשך פעילות סיכולית עצימה בכל רחבי יהודה ושומרון, והדגיש שבזכות תגובה מהירה, דריכות וערנות של כוחות צה"ל ואנשי הביטחון האזרחי נמנע פיגוע גדול וחמור יותר.

כזכור, אתמול בשעות הערב התרחש פיגוע משולב של ירי ודקירה במתחם הקניות סמוך לסניף "רמי לוי" בצומת גוש עציון. שני מחבלים ערבים, שוטרי הרשות הפלשתינית, רצחו מאבטח בן 22 מקריית ארבע, שליו זבולוני הי"ד.
