הרמטכ"ל, רב-אלוף אייל זמיר, קיים תחקיר ראשוני הלילה (חמישי) בזירת הפיגוע בצומת גוש עציון, בו נרצח האזרח שליו זבולוני הי"ד, עם מפקד פיקוד המרכז, אלוף אבי בלוט, ומפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף יקי דולף.
זמיר הנחה את הכוחות על המשך פעילות סיכולית עצימה בכל רחבי יהודה ושומרון, והדגיש שבזכות תגובה מהירה, דריכות וערנות של כוחות צה"ל ואנשי הביטחון האזרחי נמנע פיגוע גדול וחמור יותר.

כפי שחשף כתבנו הצבאי הלל ביטון רוזן, לאחר הפיגוע התקבלה הודעה מבישה ללוחמינו בפיקוד מרכז. ההנחיה הייתה כי " צריך לחשוש 'מאירועי חיכוך עם ההתיישבות'". זאת עוד לפני שהנרצח שליו הי"ד הובא לקבורה בקרית ארבע.
אמש, בשעות הצהריים התרחש פיגוע משולב של ירי ודקירה במתחם הקניות סמוך לסניף "רמי לוי" בצומת גוש עציון. שני מחבלים ערבים, מחמוד עאבד (23) מחלחול ומאלכ סאלם (23) מטול כרם, שוטרי הרשות הפלשתינית, תקפו מאבטח בן 22 מקריית ארבע, שליו זבולוני.

המחבלים דקרו אותו, חטפו את אקדחו וירו בו מטווח קצר, מה שהוביל למותו. כוחות צה"ל ואזרחים חמושים חיסלו את המחבלים במקום, ומנעו פגיעה נוספת באזרחים.
