accessibility-icon
share-icon
 צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

אחרי יפן ודרום קוריאה: טראמפ מאיים במכסים על מדינות נוספות

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

1

2

like

0

dislike

הנשיא דונלד טראמפ פרסם היום סבב נוסף של מכתבי סחר לממשלות זרות, ובהם איום להטיל מכסי יבוא אם לא ייפתחו למשא ומתן חדש מול ארה"ב עד ה-1 באוגוסט • המדינות שהוזכרו הפעם הן לוב, עיראק, הפיליפינים, אלג'יריה, ומולדובה.


הנשיא דונלד טראמפ פרסם היום (רביעי) סבב נוסף של מכתבי סחר לממשלות זרות, ובהם איום להטיל מכסי יבוא אם לא ייפתחו למשא ומתן חדש מול ארה"ב עד ה-1 באוגוסט. המדינות שהוזכרו הפעם הן לוב, עיראק, הפיליפינים, אלג'יריה, ומולדובה.

maximize-image
הצהרת המכסים של טראמפ במהלך חודש אפריל | צילום: רויטרס

במכתבים, שנוסחו בצורה כמעט זהה ונחשפו ברשת Truth Social שבבעלותו של טראמפ, נכתב: "אנו מזמינים אתכם להשתתף בכלכלה יוצאת הדופן של ארצות הברית, השוק מספר אחת בעולם, ללא ספק". טראמפ הבהיר כי אם לא יושגו הבנות, יוטלו מכסים בגובה 25%–30% בהתאם למדינה – ובהם 30% על לוב, עיראק ואלג'יריה, ו-25% על הפיליפינים.

כזכור, ביום שני הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הטלת מכסי יבוא בגובה 25% על יפן ודרום קוריאה, כחלק ממאמציו לצמצם את גירעונות הסחר עם מדינות אלה. גם אז פורסמו המכתבים ב-Truth Social, ובהם כתב טראמפ כי ארה"ב רוכשת מהמדינות יותר סחורות מאשר היא מייצאת אליהן, והאשים את המדיניות היפנית והקוריאנית בהקשות על הייצוא האמריקאי.

בממשל טראמפ מציינים כי כל המדינות שקיבלו את המכתבים מוזמנות לפתוח במשא ומתן במהלך שלושת השבועות הקרובים, לפני כניסת המכסים לתוקף בתחילת אוגוסט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News