הנשיא דונלד טראמפ פרסם היום (רביעי) סבב נוסף של מכתבי סחר לממשלות זרות, ובהם איום להטיל מכסי יבוא אם לא ייפתחו למשא ומתן חדש מול ארה"ב עד ה-1 באוגוסט. המדינות שהוזכרו הפעם הן לוב, עיראק, הפיליפינים, אלג'יריה, ומולדובה.

במכתבים, שנוסחו בצורה כמעט זהה ונחשפו ברשת Truth Social שבבעלותו של טראמפ, נכתב: "אנו מזמינים אתכם להשתתף בכלכלה יוצאת הדופן של ארצות הברית, השוק מספר אחת בעולם, ללא ספק". טראמפ הבהיר כי אם לא יושגו הבנות, יוטלו מכסים בגובה 25%–30% בהתאם למדינה – ובהם 30% על לוב, עיראק ואלג'יריה, ו-25% על הפיליפינים.
כזכור, ביום שני הודיע נשיא ארה"ב דונלד טראמפ על הטלת מכסי יבוא בגובה 25% על יפן ודרום קוריאה, כחלק ממאמציו לצמצם את גירעונות הסחר עם מדינות אלה. גם אז פורסמו המכתבים ב-Truth Social, ובהם כתב טראמפ כי ארה"ב רוכשת מהמדינות יותר סחורות מאשר היא מייצאת אליהן, והאשים את המדיניות היפנית והקוריאנית בהקשות על הייצוא האמריקאי.
בממשל טראמפ מציינים כי כל המדינות שקיבלו את המכתבים מוזמנות לפתוח במשא ומתן במהלך שלושת השבועות הקרובים, לפני כניסת המכסים לתוקף בתחילת אוגוסט.
