accessibility-icon
share-icon
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

רה"מ מאשר לראשונה: ישראל מתקרבת להסכם על הפסקת אש של 60 יום

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

22

11

like

2

dislike

רה"מ נתניהו התראיין לרשת "פוקס ביזנס" והתייחס למבצע "עם כלביא", להסכם המתגבש עם חמאס ולהשלכות הפעולה נגד איראן • לדבריו, ישראל קרובה להפסקת אש בת 60 יום שתכלול השבת חטופים, והמבצע נגד טהראן "שבר את הציר האיראני" ומנע פריצה של המשטר לפצצה


ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק היום (רביעי) ריאיון לרשת האמריקנית "Fox Business" – במסגרתו חשף פרטים על מאחורי הקלעים של מבצע "עם כלביא", התקדמות המגעים לשחרור החטופים, ושיתוף הפעולה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בפתח דבריו, אישר נתניהו כי מתנהלים מגעים להפסקת אש בת 60 יום מול חמאס, שבמהלכה יוחזרו לישראל כמחצית מהחטופים החיים והמתים. "אני חושב שיש סיכוי טוב שנשיג את ההסכם הזה. זה יקרב אותנו למטרה שהצבתי – להשיב את כל החטופים ולחסל את חמאס", אמר.

ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה |
maximize-image
images-count3+
מחבלי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה | צילום: שאטרסטוק

נתניהו תקף בחריפות את חמאס: "255 בני ערובה נחטפו ונכלאו בתנאים מחרידים. ביום הראשון למלחמה אמר לי גורם ביטחוני בכיר שאסור לצפות לראות אפילו אחד מהם בחיים – אבל לא הסכמתי. בזכות הלחץ הצבאי והמדיני שחררנו כבר 205, מתוכם 148 בחיים. עכשיו נותרו לנו 20 בחיים ו-30 שמתו – ואם אפשר להחזיר חצי מהם עכשיו, נעשה זאת".

לדבריו, ישראל אינה מתכוונת לוותר על מערך חלוקת הסיוע ההומניטרי שהוקם כדי למנוע מחמאס לגנוב את המזון והציוד: "הם השתלטו על האספקה, מכרו אותה ביוקר כדי לממן את מכונת הטרור שלהם. לכן אולי נמצא מנגנון משולב, אבל לא נחזור למצב שהכול עובר דרכם".

maximize-image
images-count3+
עזתים במתחם הסיוע ההומניטרי | צילום: רשתות ערביות

בהמשך הריאיון התייחס נתניהו למבצע נגד איראן וטען כי מדובר בשינוי היסטורי: "הציר האיראני נשבר – הם נתפסו כגוליית בלתי מנוצח עם אלפי טילים, מיליציות טרור וחזיתות בכל האזור – בעיראק, בסוריה, בלבנון, בעזה ובתימן. עכשיו, הם ממהרים לפתח נשק גרעיני. הם היו קרובים לפצצה תוך שנה, אולי יותר מאחת, וזה איום קיומי. היינו חייבים לפעול".

לדבריו, ישראל וארה"ב ביצעו מהלך צבאי מדויק ומשולב – "הפצצנו את צמרת ההנהגה והמדענים האיראניים, והשגנו עליונות בשמי טהראן – דבר שלא ייאמן". הוא ציין לחיוב את פעולתם של טייסי חיל האוויר האמריקני והביע הערכה לשיתוף הפעולה עם טראמפ: "הכוח המשותף של ישראל וארה"ב הביא ניצחון. זה מודל שיביא שלום – שלום דרך עוצמה".

maximize-image
images-count3+
תקיפות בטהרן, ארכיון | צילום: רשתות ערביות

נתניהו אישר בקולו כי הגיש המלצה רשמית לוועדת פרס נובל לשלום להעניק את הפרס לטראמפ, בין היתר על הסכמי אברהם, פיוס בין מדינות באפריקה, וניסיונות להביא שלום בין הודו לפקיסטן.

בהתייחס לאיראן, אמר ראש הממשלה כי ישראל מודעת למיקום האורניום המועשר, אך חוששת כי טהראן תנסה לשקם את פרויקט הגרעין. "יש להם עדיין את החומר, אבל לא את היכולת המלאה – ואנחנו צריכים לוודא שזה יישאר כך", הדגיש.

maximize-image
images-count3+
"מחויבים לשמר את ההישגים": המתקן בפורדו לאחר ההפצצה האמריקאית | צילום: MAXAR

לסיום, הבהיר נתניהו כי כל הסכם עתידי עם איראן חייב לכלול את עצירת העשרת האורניום, פירוק מערך הטרור וטילים הבליסטיים. לדבריו, כל עוד המשטר האיראני פועל להשגת נשק גרעיני ולחיסול ישראל וארה"ב – אין מקום להסרת סנקציות.

עקבו אחרינו גם ב-Google News