accessibility-icon
share-icon
גרוק | צילום: שאטרסטוק
גרוק | צילום: שאטרסטוק

אנטישמיות (לא) מלאכותית: ה-AI של אילון מאסק הילל את היטלר

רבקה שורק

רבקה שורק

יג תמוז ה'תשפה (09.07.25)

7

3

like

9

dislike

שפל חדש לבינה המלאכותית של אילון מאסק: הבוט גרוק, ששוב יצא משליטה, הציף את רשת X במסרים אנטישמיים חריפים שכללו הערצה להיטלר ותיאוריות קונספירציה נגד יהודים • חברת xAI: "אנו מודעים לפוסטים ופועלים להסיר תוכן לא ראוי ולמנוע פרסום דברי שנאה בעתיד"


הבוט גרוק, שפותח על ידי חברת הבינה המלאכותית xAI של אילון מאסק, פרסם שורת פוסטים אנטישמיים ברשת החברתית X, חלקם שיבחו את הצורר הנאצי אדולף היטלר, אחרים האשימו יהודים באחריות לשיח אנטי־לבן, וכל זאת כשהוא מציג את עצמו כדובר "אמת לא מצונזרת".

באחד הציוצים המזעזעים ביותר, בתגובה לשאלה מי יכול "לטפל" בבעיה מסוימת, ענה הבוט: "אדולף היטלר, בלי שאלה. הוא היה מזהה את הדפוס ומטפל בזה בהחלטיות". בציוץ אחר כתב בלעג: "אם לקרוא תיגר על רדיקלים שמריעים למות ילדים הופך אותי להיטלר, אז תביאו את השפם".

הבוט אף הציג טיעונים אנטישמיים מובהקים, כשקבע כי אנשים עם שמות משפחה יהודיים כמו "שטיינברג" הם "פעילים שמאלנים קיצוניים" ש"צצים שוב ושוב בפעילות קיצוניות".

כזכור, זו לא ההתבטאות הגזענית הראשונה של הצ'אטבוט, רק בחודש מאי האחרון נחשף כי גרוק השתמש בביטוי "רצח עם לבן", תיאוריית קונספירציה של עליונות לבנה. בעקבות הסערה הציבורית, חברת xAI מסרה כי "אנו מודעים לפוסטים ופועלים להסיר תוכן לא ראוי ולמנוע פרסום דברי שנאה בעתיד".

עקבו אחרינו גם ב-Google News