accessibility-icon
share-icon
צילום: שאטרסטוק
צילום: שאטרסטוק

טראמפ הטיל מכס של 50% על נחושת, המחיר זינק לשיא כל הזמנים

אדם מיכלשווילי

אדם מיכלשווילי

יב תמוז ה'תשפה (08.07.25)

3

2

like

0

dislike

טראמפ הכריז כי יטיל מכס של 50% על ייבוא נחושת, כחלק ממדיניות חדשה לעידוד ייצור מקומי • בעקבות ההודעה זינק מחיר הנחושת לשיא כל הזמנים, וחברות הכרייה האמריקניות רשמו עליות חדות


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הודיע הלילה (שלישי) כי יטיל מכס של 50% על ייבוא נחושת. לדבריו, מדובר בתחילתה של סדרת מכסים "ענפיים וממוקדים", בהם גם מכס צפוי בשיעור של 200% על תרופות מיובאות.

במהלך ישיבת קבינט בבית הלבן, אמר טראמפ: "היום אנחנו מטילים מכס על נחושת. זה יהיה 50%. אנחנו מאמינים שזו הדרך להחזיר את תעשיית הנחושת הביתה".

על פי משרד המסחר האמריקני, ארה"ב מייבאת כמעט מחצית מהנחושת שהיא צורכת – מרביתה מצ'ילה. עם ההכרזה, זינקו מחירי הנחושת בשוק הסחורות ב-10.5%, לשיא של כל הזמנים. מניית ענקית הכרייה Freeport-McMoRan עלתה ב-5%, ברקע הערכות שיצרניות אמריקניות ירוויחו מהמהלך.

לצד מכסי הנחושת, הנשיא טראמפ הודיע גם על כוונה להטיל מכס בשיעור של 200% על תרופות מיובאות, אך הבהיר כי חברות התרופות יקבלו פרק זמן של שנה וחצי להקים מתקני ייצור בתוך ארה"ב בטרם ייכנסו ההגבלות לתוקף.

מדובר במהלך נפרד מהמכסים "ההדדיים" שהוכרזו בתחילת אפריל, שבמסגרתם הוטלו מכסים של 10%-40% על יבוא מ-14 מדינות – בהן יפן, דרום קוריאה ותאילנד – הצפויים להיכנס לתוקף ב-1 באוגוסט.

עקבו אחרינו גם ב-Google News