משרד החוץ האיראני הודיע היום (שני) כי בניגוד לטענות נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, טהרן לא ביקשה להיפגש עם ארה"ב. זאת ברקע הדיווחים אודות שיחות משא ומתן בין שתי המדינות שעשויות להתקיים בקרוב.
במסיבת עיתונאים שהתקיימה סביב שולחן ארוחת הערב בבית הלבן, הנשיא טראמפ נשאל אודות הנושא האיראני והאם קיימת אפשרות שארה"ב תתקוף שם שוב: "אני מקווה שלא נצטרך לעשות את זה, אני לא מדמיין שנעשה את זה, הם רוצים להיפגש, הם במקום אחר משהיו לפני שבועיים. נעשה הכול כדי להבטיח שאיראן לא תהיה גרעינית", אמר טראמפ.

ביום חמישי האחרון ארצות הברית הודיעה על הטלת סנקציות חדשות נגד רשת עסקית המבריחה נפט איראני במסווה של נפט עיראקי, וכן נגד מוסד פיננסי הנשלט על ידי חיזבאללה, כך נמסר בהודעת משרד האוצר האמריקאי.
לפי ההודעה, רשת החברות המנוהלת על ידי איש העסקים העיראקי סלים אחמד סעיד קונה ומייצאת נפט איראני תוך הסוואתו כנפט עיראקי, בהיקף של מיליארדי דולרים מאז לפחות 2020.
שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, מסר: "משרד האוצר ימשיך לפגוע במקורות ההכנסה של טהרן ולהגביר את הלחץ הכלכלי כדי לשבש את גישת המשטר למשאבים הפיננסיים שמזינים את פעילותו". בנוסף הוטלו סנקציות על מספר כלי שיט שהיו מעורבים באספקה חשאית של נפט איראני, במהלך שנועד להפעיל לחץ נוסף על "צי הצללים" של איראן.

גורמים בעולם הערבי הביעו תקווה כי השליח האמריקני המיוחד סטיב ויטקוף ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י ייפגשו בקרוב, כך דווח בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, השניים צפויים לדון בהצעה להסרת סנקציות אמריקניות בתמורה להגבלות מחודשות על תוכנית הגרעין של איראן – באופן שימנע ממנה את האפשרות לייצר נשק גרעיני.
