ממשל טראמפ ביטל את סיווג "היאת תחריר א-שאם" בהנהגת אל-ג'ולאני, כארגון טרור זר – כך עולה מתזכיר של מחלקת המדינה שפורסם היום (שני). מדובר בצעד משמעותי מצד ארה"ב כלפי ארגון שהיה בעבר שלוחה של אל-קאעידה.
התזכיר נחתם ב-23 ביוני על ידי מזכיר המדינה האמריקאי מרקו רוביו ופורסם היום בתצוגה מקדימה של הרשומות הפדרליות, לקראת הפרסום הרשמי הצפוי מחר.

המהלך מגיע שבוע בלבד לאחר שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ חתם על צו נשיאותי שמבטל את תוכנית הסנקציות האמריקאית על סוריה. הצעד נועד לסיים את בידודה של סוריה מהמערכת הפיננסית הבינלאומית ולבסס את מחויבות וושינגטון לסייע בשיקומה לאחר מלחמת האזרחים.
"בהתייעצות עם היועץ המשפטי לממשלה ומזכיר האוצר, אני מבטל בזאת את ייעודה של חזית אל-נוסרה, הידועה גם בשם היאת תחריר א-שאם, כארגון טרור זר", כתב רוביו בתזכיר.

הייתה בעבר שלוחה סורית של אל-קאעידה. בדצמבר האחרון הוביל נשיא סוריה אל-ג'ולאני את הארגון, יחד עם מורדים אסלאמיסטים נוספים, להפלת משטרו של הנשיא לשעבר בשאר אל-אסד.
לפי אל-ג'ולאני, הארגון ניתק את קשריו עם אל-קאעידה לפני שנים ומבקש כיום לבנות סוריה "מכילה ודמוקרטית".

אל-ג'ולאני וטראמפ נפגשו במאי בריאד, שם הודיע טראמפ במפתיע על שינוי מדיניות משמעותי והבטיח להסיר את הסנקציות על סוריה – צעד שצפוי להקל משמעותית על המגבלות הכלכליות שהוטלו עליה.
