accessibility-icon
share-icon
סטיב וויטקוף | צילום: רויטרס
סטיב וויטקוף | צילום: רויטרס

הוול סטריט ג'ורנל: ארה"ב ואיראן שוקלות לשוב לשולחן המו"מ

שמואל קוגן

שמואל קוגן

יא תמוז ה'תשפה (07.07.25)

1

like

0

dislike

גורמים בעולם הערבי הביעו תקווה כי השליח האמריקני המיוחד סטיב ויטקוף ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י ייפגשו בקרוב, כך דווח היום בוול סטריט ג'ורנל


גורמים בעולם הערבי הביעו תקווה כי השליח האמריקני המיוחד סטיב ויטקוף ושר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י ייפגשו בקרוב, כך דווח היום (שני) בוול סטריט ג'ורנל. על פי הדיווח, השניים צפויים לדון בהצעה להסרת סנקציות אמריקניות בתמורה להגבלות מחודשות על תוכנית הגרעין של איראן – באופן שימנע ממנה את האפשרות לייצר נשק גרעיני.

שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י, שמוביל את שיחות הגרעין |
maximize-image
שר החוץ האיראני עבאס עראקצ'י | צילום: רויטרס

כזכור, רק ביום חמישי האחרון ארצות הברית הודיעה על הטלת סנקציות חדשות נגד רשת עסקית המבריחה נפט איראני במסווה של נפט עיראקי, וכן נגד מוסד פיננסי הנשלט על ידי חיזבאללה, כך נמסר בהודעת משרד האוצר האמריקאי.

לפי ההודעה, רשת החברות המנוהלת על ידי איש העסקים העיראקי סלים אחמד סעיד קונה ומייצאת נפט איראני תוך הסוואתו כנפט עיראקי, בהיקף של מיליארדי דולרים מאז לפחות 2020.

שר האוצר האמריקאי, סקוט בסנט, מסר: "משרד האוצר ימשיך לפגוע במקורות ההכנסה של טהרן ולהגביר את הלחץ הכלכלי כדי לשבש את גישת המשטר למשאבים הפיננסיים שמזינים את פעילותו".

בנוסף הוטלו סנקציות על מספר כלי שיט שהיו מעורבים באספקה חשאית של נפט איראני, במהלך שנועד להפעיל לחץ נוסף על "צי הצללים" של איראן.

עקבו אחרינו גם ב-Google News