ראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ, חשף היום (שני) בוועידת הריבונות של ישראל בערוץ 14 את השיחה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לפני נסיעתו לוושינגטון: "אמרתי לו שזו הזדמנות היסטורית. הציפייה שלנו מנתניהו היא שיחזור מארה"ב ויחיל ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון".
גנץ תיאר שבמהלך השיחה סוכם בין השניים שתתקיים ישיבה עם מועצת יש"ע עם שובו מוושינגטון כדי להציג לו את הנושא ולשרטט צעדים אופרטיביים לקידומו המיידי.

לדבריו, "סביר להניח שבביקור הזה ראש הממשלה נתניהו יעסוק בנושאים נוספים כמו איראן ועזה. אנחנו צרכים להכניע את חמאס ולהכניע את החטופים, אבל אסור לנו להחמיץ את המומנט ההיסטורי הזה – עלינו להחיל מיד ריבונות ישראלית ביהודה ושומרון.
בתוך כך, הדרישה להחלת ריבונות קיבלה תאוצה לקראת נסיעתו המתוכננת של ראש הממשלה לוושינגטון. כל שרי הליכוד ויו"ר הכנסת פנו במכתב משותף לנתניהו בדרישה "לאשר בממשלה החלטה על החלת הריבונות וזאת עד לסיום מושב הקיץ של הכנסת". במכתבם טענו כי "לאחר ההישגים ההיסטוריים של מדינת ישראל… יש להשלים את המלאכה ולהסיר את האיום הקיומי מבית, ולמנוע טבח נוסף בלב הארץ".
