קרב הציוצים בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ למיליראדר אילון מאסק נמשך, כאשר כל אחד משתמש ברשת החברתית שבבעלותו לנגח את האחר. בפוסט שפרסם הלילה (בין ראשון לשני) טראמפ, הוא התייחס להכרזה של המיליארדר אילון מאסק על כך שהוא מתכנן להקים מפלגה חדשה ותקף אותו.
בפוסט ברשת "Truth Social" שבבעלותו כתב הנשיא טראמפ פוסט ארוך בנושא: "אני עצוב לראות את אילון מאסק יורד לחלוטין מהפסים, והופך למעשה לתאונת רכבת בחמשת השבועות האחרונים.

"הוא אפילו רוצה להקים מפלגה פוליטית שלישית, למרות העובדה שהם מעולם לא הצליחו בארצות הברית – נראה שהמערכת לא תוכננה עבורם. הדבר היחיד שמפלגות שלישיות טובות בשבילו הוא יצירת שיבוש ותוהו ובוהו מוחלטים, ויש לנו מספיק מזה עם הדמוקרטים השמאל הרדיקליים, שאיבדו את הביטחון והדעת שלהם!. הרפובליקנים, לעומת זאת, הם "מכונה" שפועלת בצורה חלקה, שזה עתה העבירה את הצעת החוק הגדולה ביותר מסוגה בהיסטוריה של ארצנו".
הנשיא הוסיף: "זוהי הצעת חוק נהדרת, אך לרוע מזלו של אילון, היא מבטלת את המנדט המגוחך לרכב חשמלי (EV), שהיה מאלץ את כולם לקנות מכונית חשמלית תוך זמן קצר. התנגדתי לזה בתוקף מההתחלה. אנשים רשאים עכשיו לקנות מה שהם רוצים – מונעים בבנזין, היברידיות (שעושות הצלחה רבה), או טכנולוגיות חדשות ככל שהן מגיעות – אין עוד מנדט לרכב חשמלי.

"ניהלתי קמפיין בנושא הזה במשך שנתיים, ולמען האמת, כשאלון נתן לי את תמיכתו המלאה והבלתי מעורערת, שאלתי אותו אם הוא יודע שאני הולך לבטל את המנדט לרכבים חשמליים – זה היה בכל נאום שנשאתי, ובכל שיחה שניהלתי. הוא אמר שאין לו בעיה עם זה – הייתי מאוד מופתע! ".
טראמפ חשף דבר נוסף שהתנהל בין הקלעים בינו לבין מאסק: "בנוסף, אלון ביקש שאחד מחבריו הקרובים ינהל את נאס"א, ולמרות שחשבתי שחברו טוב מאוד, הופתעתי לגלות שהוא דמוקרט כחול דם, שמעולם לא תרם לרפובליקני לפני כן. סביר להניח שגם אילון היה כזה. גם חשבתי שזה לא הולם שחבר קרוב מאוד של אילון, שהיה בעסקי החלל, ינהל את נאס"א, כשנאס"א היא חלק כל כך גדול מחיי התאגידים של אילון. המשימה מספר אחת שלי היא להגן על הציבור".

מוקדם יותר השובע, המיליארדר אילון מאסק הודיע בפוסט ברשת X על הקמת מפלגה חדשה בשם "אמריקה תחילה", זאת לאחר שפרסם סקר בו שאל את עוקביו אם הם מעוניינים בכך, כאשר למעלה מ-64% השיבו בחיוב. מאסק עקץ את טראמפ ואמר כי העברת החוק היא "פשיטת רגל של המדינה שלנו עם בזבוז ושוחד".
בשבוע שעבר, המיליארדר מאסק איים להקים מפלגה חדשה אם חוק התקציב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ יעבור. החוק הזה הוא מה שהחל את העימות הפומבי בין הנשיא למיליונר. טראמפ מצידו לא נשאר חייב וכתב ברשת החברתית שלו איום מרומז על הסבסוד הממשלתי שהחברות של מאסק זוכות לו.

| צילום: רויטרס
ברשת X שנמצאת בבעולותו, אילון מאסק צייץ כי "אם הצעת חוק ההוצאות המטורפת הזו תעבור, מפלגת אמריקה תוקם מחרתיים. מדינתנו זקוקה לאלטרנטיבה למפלגה הדמוקרטית-רפובליקנית החד-מפלגתית כדי שלעם יהיה באמת קול".
בתשובה לכך, הנשיא טראמפ פרסם פוסט ברשת "Truth Social" שבבעלותו: "אילון מאסק ידע, הרבה לפני שתמך בי בתוקף כל כך לנשיאות, שאני מתנגד בתוקף לחובת הרכבים החשמליים. זה מגוחך, ותמיד היה חלק מרכזי בקמפיין שלי. מכוניות חשמליות הן בסדר, אבל לא כולם צריכים להיות חייבים להחזיק אחת.

"אילון עשוי לקבל יותר סבסוד מכל בן אנוש בהיסטוריה, בהרבה, ובלי סבסוד, אילון כנראה היה צריך לסגור את החנות ולחזור הביתה לדרום אפריקה. לא עוד שיגורי רקטות, לוויינים או ייצור מכוניות חשמליות, והמדינה שלנו הייתה חוסכת הון תועפות. אולי כדאי שדו"ג יבחן את זה היטב ובצורה רצינית? הרבה כסף אפשר לחסוך!!!".
כזכור, מיד לאחר שעזב את הממשל המיליארדר אילון מאסק תקף בפוסט ברשת X את חוק התקציב של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, והגדיר את החוק כ"פשיטת רגל של אמריקה": "התקשרו לסנאטור שלכם, התקשרו לחבר הקונגרס שלכם, פשיטת רגל של אמריקה זה לא בסדר! הרגו את הצעת החוק".
