חצי שנה לאחר התקרית החמורה ברמת גלעד, בה נפצעו ארבעה צעירים מירי של שוטר, משפחות הפצועים מעדכנות היום (שישי) על מצבם הרפואי והמשפטי, תוך קריאה להמשך תפילות ותמיכה. האירוע, שהתרחש ב-20 בינואר 2025, ממשיך לעורר סערה בפרט לאחר התקרית האחרונה בבנימין, בה לטענת המתיישבים ביצע מג"ד ירי לעבר צעירים.

דרישה מהמפכ"ל: לבטל את רישיון הנשק של השוטר שירה במתיישבים
ידידיה יעקב בן טלי אטל, שנפצע קשה בראשו, ממתין לניתוח משמעותי בי"ז בתמוז להשלמת עצם בגולגולת. אימו, טלי וסרטיל, מביעה תודה על התמיכה ואופטימיות זהירה: "הרגשנו את התפילות שלכם! תתפללו שיחזור לעצמו בבריאותו וחוכמתו כמאז ומקדם, ונראה ניסים מעל הטבע!".

הלל בן אילנית, שנפגע בכתפו עם חשש לפגיעה בעמוד השדרה, נמצא בתהליך שיקום אינטנסיבי. אמו, אילנית לנסקי, שיתפה: "הילל עדיין לא מצליח להזיז את הרגליים, אבל אנחנו רואים התקדמות.

הפצוע האנוש מירי השוטר ברמת גלעד חזר לדבר והתחיל ללכת
"הוא עובר טיפולים בבית ובבית החולים, וברוך השם, אנחנו מאמינים שהשם עושה הכל לטובה". המשפחה מתכוננת לתביעה משפטית נגד השוטר, כאשר לדבריהם, "הכל צף מחדש" עם הירי הנוסף שבוצע לעבר מתיישבים: "צריך להמשיך להתפלל – ובעזרת השם ישועות גדולות בפתח".
יעקב בן רחל הילה, שנפצע בלסת, מראה שיפור משמעות: "ברוך השם, יעקב כבר ממש השתפר," מסרה משפחתו, תוך ציון כי הקליע עדיין בלסת אך אינו מהווה סכנה כרגע.
אסיף הלל בן אפרת, שנפצע בשבת האחרונה בבנימין עבר ניתוח בשלום. במשפחה עדכנו: "עדיין מתאושש וצריך עוד תפילות. מחמם את הלב כל התפילות".
כזכור, השוטר ירה מטווח קצר על אזרחים ברמת גלעד שבשומרון. לדברי המתיישבים, לאחר הירי השוטר היה נסער והחל לבכות במקום לנהל את האירוע ולהזעיק עזרה, או להעניק סיוע רפואי לנפגעים. הם סיפרו כי אמר: "מה עשיתי" ו-"מח"ש כבר יטפלו בי".

העדות למח"ש של המתיישב שנורה בשומרון נחשפת לראשונה
השוטר נחקר בידי מח"ש באותו היום, שוחרר לביתו ואף המשיך לעבוד עוד מספר ימים עד השעייתו. מיד לאחר האירוע פנו עורכי דינם של הנפגעים למח"ש ודרשו כי מח"ש תנהל את חקירת השוטר בלא מעורבות המשטרה. עד כה לא זומנו ולו אחד מהנפגעים או עדי הראייה למתן עדות.
