עשרות פעילי התיישבות הפגינו הערב (חמישי) בכניסה לירושלים, במחאה על היחס המחפיר והמפלה כלפי נוער הגבעות מצד גורמים במערכת הביטחון, לטענתם.

נער יהודי כבן 14 נפצע באורח בינוני עד קשה מאש צה"ל
ההפגנה נערכה לאחר הודעת הפרקליטות הבוקר, שסתרה את גרסתה המג"ד היורה שטען כי הותקף פיזית על ידי נערים, והודתה כי אין התאמה בין התחושות האישיות של הקצין לבין הראיות שנאספו.

המפגינים, שחלקם לבשו בגדים אדומים כסמל ל"נידונים למוות", קיימו מיצג בו נראה כוח צבאי מדומה היורה לכאורה על נערים. הכניסה לעיר נחסמה לסירוגין, אך האירוע כולו עבר בשקט וללא אירועים חריגים.
לדברי גורמים בשטח, לשון ההודעה המשפטית של הפרקליטות מסתירה בפועל קביעה ברורה כי גרסת הקצין אינה עומדת במבחן הראיות. לדבריהם: "זו אינה הפעם הראשונה שמוצגות טענות דומות. גם בשנת 2023, קצין בכיר מחטיבת בנימין טען לניסיון תקיפה על ידי מתיישבים, אך בית המשפט קבע כי תיעוד האירוע סותר את דבריו. למרות זאת, הקצין קודם לתפקיד בכיר נוסף".
"אי אפשר להמשיך להפוך את החלוצים של דורנו לשק החבטות של המערכת והתקשורת," אמר אחד המפגינים. "נוער הגבעות הוא חומת המגן של ההתיישבות מול האויב הערבי, ודמם מותר שוב ושוב".
בציבור התומך בהתיישבות ביהודה ושומרון גוברת הדרישה לפתוח בבדיקה מקיפה להתנהלות הקצין ולמנוע הישנות של מקרים מסוג זה.
כזכור, מוקדם יותר היום דיווחנו כי במשטרה מותחים ביקורת על התנהלותו של מפקד גדוד המילואים שנקלע בסוף השבוע שעבר לעימות עם מתיישבים בבנימין. קצין בכיר במשטרה אמר לחדשות 14: "גרסתו של המג"ד לוקה בשורה של סתירות מהותיות ושינוי גרסאות".
