הבקשה לתובענה ייצוגית שהוגשה לאחרונה נגד בנק דיסקונט טוענת לגבייה שיטתית של דמי כרטיס אשראי מלקוחות שהובטח להם פטור מלא. על פי הבקשה, דיסקונט שיווק בשנים האחרונות “חבילת הטבות” אטרקטיבית, שבמרכזה עמדה התחייבות לפטור מעמלות ודמי כרטיס לעשר שנים, בכפוף לעמידה בתנאים בסיסיים. אלא שלדברי המבקש, גם לאחר שעמד בכל התנאים, המשיך הבנק לחייב אותו מדי חודש, כאילו לא הובטח לו דבר.
המבצע כוון ללקוחות פרטיים ועסקים קטנים והציג תנאים ברורים: הכנסה של מעל 7,000 ש"ח בחודש ושימוש בכרטיס בסכום של לפחות 2,000 ש"ח. לטענת המבקש, הוא עמד בכל הדרישות, קיבל אישור מהבנק, אך למרות זאת, חויב מדי חודש ב-19.80 ש"ח. לדבריו, פניותיו לבנק נענו בהסברים לא מספקים, והעמלה המשיכה להיגבות.

הבקשה מתארת תופעה רחבה יותר, החורגת מהמקרה האישי, וטוענת כי לקוחות נוספים נתקלו בדפוס דומה. מאחר שמדובר בעמלה נמוכה יחסית, רבים כלל לא מבחינים בה, במיוחד כאשר היא מסתתרת בתוך פירוט עסקאות שוטף. אך ברגע שבוחנים את המספרים המצטברים, הנזק הופך מהותי. לפי ההערכות שהובאו בבקשה, היקף הגבייה הכוללת כבר חצה את רף 2.5 מיליון ש"ח, וייתכן שמדובר בסכום גבוה בהרבה.
לטענת עורכי הדין, מדובר בהפרת התחייבות שיווקית ברורה. הם מציינים כי לפי סעיף 4.3 להסכם, לקוחות מהסוג הזה אמורים להיות פטורים מדמי כרטיס לחלוטין ולכן אין כל בסיס לחיוב. עוד נטען כי הבנק הסתמך על ניסוחים מעורפלים כדי לאכוף גבייה, בניגוד לאמור בתנאי המבצע ובחוזה עצמו.

במסמכים שצורפו לבקשה מופיעים פרסומים רשמיים של דיסקונט, בהם הודגש הפטור מדמי כרטיס כמרכיב מרכזי בחבילת ההצטרפות. המבקש טוען כי המסר שהועבר לציבור היה חד משמעי, אך בפועל רבים חויבו בכל זאת, מבלי לדעת, ומבלי שניתנה להם הזדמנות אמיתית לבדוק או לערער.
בבקשה מתבקש בית המשפט להורות על השבה של כל דמי הכרטיס שנגבו שלא כדין, להוציא צו מניעה שיאסור על דיסקונט להמשיך לחייב את קבוצת הלקוחות הפטורה, ולהטיל פיקוח שיבטיח שההבטחות השיווקיות יכובדו הלכה למעשה.

מבנק דיסקונט נמסר בתגובה: "התביעה התקבלה, אנו לומדים את פרטיה ואת עמדתנו נביא בפני בית המשפט"
