accessibility-icon
share-icon
שיחות הגרעין בווינה. צילום: רויטרס
שיחות הגרעין בווינה. צילום: רויטרס

סגן שר החוץ האיראני: ממשל טראמפ ביקש לשוב לשולחן המשא ומתן

שירה קריפס

שירה קריפס

ד תמוז ה'תשפה (30.06.25)

4

0

like

3

dislike

סגן שר החוץ האיראני טכט-רוונצ'י אמר ל-BBC שממשל טראמפ העביר מסר על רצון לחדש את המו״מ • לדבריו, איראן דורשת התחייבות שלא יהיו תקיפות נוספות • "לומר שלא אמורה להיות לכם העשרה כלל, ואם לא תסכימו - נפציץ אתכם, זה חוקי הג'ונגל", הזדעק סגן השר האיראני


סגן שר החוץ של איראן, מג'יד טכט-רוונצ'י, אמר הלילה (ראשון) בריאיון ל-BBC הבריטי כי ממשל טראמפ העביר לאיראן מסר באמצעות מתווכים לפיו הוא מעוניין לשוב לשולחן המשא ומתן.

לדבריו, עמדת איראן היא שארה"ב חייבת לשלול כל תקיפה נוספת אם ברצונה לחדש את השיחות הדיפלומטיות. טכט-רוונצ'י הדגיש כי איראן תתעקש על הזכות להעשיר אורניום "למטרות שלום" כלשונו.

"ניתן לדון ברמה של זה, ניתן לדון ביכולת, אבל לומר שלא אמורה להיות לכם העשרה כלל, ואם לא תסכימו, נפציץ אתכם – זה חוקי הג'ונגל", אמר סגן שר החוץ האיראני.

maximize-image
images-count1+
המתקן בפורדו לאחר ההפצצה האמריקנית | צילום: MAXAR

רפאל גרוסי, ראש הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), אמר כי התקיפות האחרונות פגעו קשות אך לא באופן מוחלט בתוכנית הגרעין האיראנית. הוא העריך שלאיראן יש את היכולת להתחיל להעשיר אורניום מחדש תוך "חודשים ספורים". טכט-רוונצ'י הגיב לדברים ואמר כי אינו יודע אם זה אכן המצב.

סגן שר החוץ האיראני הבהיר כי לא הוסכם על מועד לחזרה לשיחות, אף על פי שלדבריו טראמפ הציע שהן יוכלו להתקיים כבר השבוע. "כרגע אנו מחפשים תשובה לשאלה זו: האם נראה חזרה של תקיפות בזמן שאנו מנהלים דיאלוג?" אמר טכט-רוונצ'י והדגיש כי ארה"ב צריכה להבהיר "מה היא הולכת להציע לנו על מנת ליצור את הביטחון הנדרש לדיאלוג כזה".

maximize-image
images-count1+
הנשיא דונלד טראמפ בחדר המצב במהלך התקיפה באיראן | צילום: הבית הלבן

כשנשאל האם איראן תשקול לחשוב מחדש על תוכנית הגרעין שלה כחלק מעסקה אפשרית, למשל בתמורה להקלת הסנקציות והשקעות זרות, השיב טכט-רוונצ'י: "מדוע שנסכים להצעה כזו?".

עקבו אחרינו גם ב-Google News