נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התראיין היום (ראשון) לרשת החדשות "פוקס ניוז" המזוהה עם הימין האמריקאי. בין היתר, התייחס טראמפ להפצצות בפורדו, לפרויקט הגרעין האיראני ולהרחבת הסכמי אברהם.
בנוגע לפרויקט הגרעין, אמר טראמפ במהלך הריאיון כי "זה הסוף לשאיפות הגרעיניות של איראן, לפחות לזמן מה". לדבריו, האיראנים היו שבועות ספורים מלייצר נשק גרעיני.

כשהתייחס לתקיפות האמריקאיות על פורדו, אמר נשיא כי "האיראנים לא העבירו אורניום מועשר למקום אחר כי הם לא חשבו שנתקוף", כשדבריו מכוונים לטענות שהועלו על כך שהאיראני הצליחו להבריח את האורניום מפורדו טרם התקיפות. עוד הבהיר כי "האיראנים מותשים, הם חטפו כפי שאף אחד לא חטף".
אך הדבר המשמעותי ביותר אותו חשף נשיא ארה"ב היה כשנשאל במהלך הריאיון על הרחבת הסכמי אברהם, ואמר כי מדינות נוספות ביקשו להצטרף להסכם: "איראן הייתה המכשול העיקרי לכך", אמר טראמפ, והוסיף כי "למען האמת חשבתי במשך תקופה שאיראן תצטרף להסכמים".

כזכור, בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לאפשרויות העומדות בפני ישראל רגע לאחר סיום מבצע "עם כלביא", ובאופן ספציפי להרחבת הסכמי השלום.
"במקורותינו כתוב: 'ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום'", אמר ראש הממשלה, "אנחנו נלחמנו בעוז נגד איראן – והשגנו ניצחון גדול. הניצחון הזה פותח הזדמנות להרחבה דרמטית של הסכמי השלום. אנחנו עובדים על כך במרץ".

גם השליח המיוחד של הנשיא למזרח התיכון, סטיב ויטקוף, התייחס לאחרונה להרחבת הסכמי אברהם. לדברי וויטקוף, ממשל טראמפ פועל מאחורי הקלעים להרחיב את מעגל השלום במזרח התיכון, תוך מעורבות אמריקאית פעילה בדיאלוגים אזוריים: "אני חושב שיהיו לנו הכרזות גדולות".
